Sinds gisteravond komt Samsung als eerste met de grootste commerciële 3D-outdoorprojectie in Nederland, bij de Beurs van Berlage in Amsterdam. Vanavond en zaterdag kun je tussen 22:00 en 0:30 zien hoe er een nieuwe dimensie aan het historische pand wordt toegevoegd. Kom je langs, vergeet je dan niet in te checken bij Foursquare en laat in je shout weten wat de kleur van de kat in de projectie is. Je kunt dan kans maken op een 3D LED TV. Zit je niet op Foursquare, dan kun je ook winnen door te tellen hoeveel vlinders er in de projectie zitten. Zorg dan dat je een flyer haalt bij één van de promotiedames.
De projectie interacteert met de architectuur van de Beurs van Berlage, waardoor de toeschouwer een bijzondere 3D-ervaring in beeld en geluid krijgt. Vanaf 1 juni gaat Samsung de 3D-megaprojectie doorvertalen naar YouTube. De projectie wordt geïntegreerd in een zogenaamde YouTube ‘game-take-over’. Inderdaad: die term bestaat nog niet, want het is nog niet eerder gedaan op YouTube.
Tip: aangezien het lang licht is, is de projectie het beste vanaf 22.30. Het event wordt vastgelegd via Twitter, waar alle filmpjes, foto’s en leuke tweets van mensen die komen kijken, worden verzameld. Ga je dus langs, vergeet dan niet een foto of video te uploaden (en hashtag #Samsung3Devent toe te voegen) Op Facebook kun je je aanmelden voor het event om je vrienden te laten weten dat je langsgaat.
Mediabureau Starcom is eindverantwoordelijk voor strategie, concept en implementatie van de volledige LED 3D campagne van Samsung van 2010. MUSE Amsterdam (mijn bureau) is verantwoordelijk voor concept, design en productie van het 3D event bij de Beurs van Berlage.