Kortingscode.nl gelanceerd: Interview Jochem Vroom

Kortingscode.nl gelanceerd: Interview Jochem Vroom

Ze betaalden 45000 euro voor de domeinnaam, en nu is de vernieuwde Kortingscode.nl website sinds een paar uur in de lucht. De website is, zo meldt het persbericht, vernieuwend omdat consumenten ook op merken en productsoorten kunnen zoeken. “Hiermee wordt een weg ingeslagen richting de vergelijkingssites die op hun beurt ook proberen om consumenten beter inzicht te geven in kortingen maar daar tot dusver nog niet goed in slagen.” Hieronder een interview met de co-founder van Kortingscode.nl, Jochem Vroom. Over de doelstellingen, over social commerce en over het opeten van concurrenten in Duitsland.

Nog een site voor kortingscode. Er is al Korting.nl, Mijnkortingscode.nl, Kortingscodes.nl, actiecode.nl (ook van Imbull). Waarin zijn jullie onderscheidend?
Jochem Vroom: “Met deze website willen we ons meer gaan richten op mannen, en met andere websites meer op vrouwen. Dat is dus mode vs elektronica. In kortingscodes zijn we al de grootste in Nederland, by far. In Nederland is het een versteviging van de positie met deze nieuwe website. Als mensen op zoek zijn naar codes, komen ze uiteindelijk wel bij ons terecht door de vele labels. Omdat we nu zoveel bereik hebben, krijgen we meer kortingen los bij klanten. We hebben nu 10.000 bezoekers per dag op de website.

Wat is het businessemodel
“Het leeft van affiliate marketing. We krijgen een kleine commissie als we een verkoop genereren voor een partij die op onze website staat. Die commissies lopen uiteen van 3 procent fee tot een euro voor een inschrijving voor een nieuwsbrief. Alles dus op basis van no cure no pay.

En die banners op de frontpage?
“Bol.com heeft een partner programma, daar zijn wij lid van. We krijgen niet betaald voor de views van de banners, alleen voor de verkop. Alle banners zijn onderdeel van de partnerprogramma’s, die zijn ondersteunend voor het affiliate programma. Klanten waar we mee samenwerken bieden we de banners gratis aan.”

Wat zijn je verwachtingen en je doelstellingen voor 2010?
“We willen onze positie behouden, in het buitenland willen we groeien. We gaan in Frankijk, Amerika en België starten, ik denk binnen een maand. In Duitsland zijn we al gestart, daar gaat het voorspoedig, we zijn daar onze concurrenten al een beetje aan het opeten. In Amerika hebben we een partner die het met ons oppakt, dat is een bekende affiliate.”

Je klinkt bijzonder overtuigd van jezelf….
“We zijn met een opmars bezig. In Nederland hebben we dat snel gedaan, we zijn pas twee jaar bezig. De bezoekersaantallen nemen toe.”

Hoe zorg je ervoor dat je geen kortingen mist?
“Ligt aan het aantal manuren dat je erin stopt. We hebben nu zes man op kantoor, hier in Amsterdam. Met drie tot vier man zijn we full time bezig met het plaatsen en zoeken naar kortingen. 100 procent haal je nooit, we proberen natuurlijk zover mogelijk te komen.”

En social commerce, hoever ben je daarmee?
“Op Facebook hebben we 8000 fans, op Twitter 4000 en op Hyves 15000. Ik schat in dat je praat over 10 tot 20 procent traffic-aandeel. We plaatsen iedere dag op Facebook de beste actie, denk aan een gratis verzending voor Bol.com, of 10 procent korting op een fashionmerk. Denk aan 5 procent korting op een Dell computer. En pretparken doen het ook goed.”


Delen



Er zijn 15 reacties op dit artikel

  • Het gaat om deze twee social accounts, trouwens:

    http://www.facebook.com/actiecode
    http://www.twitter.com/bespaar

    geplaatst op
  • Een tijdje terug had je ook al de plukcode.nl voor korting. Volgens mij met een of andere location based techniek erachter zodat je ook in de winkelstraat de korting kon zoeken.

    geplaatst op
  • Wow, wel 5 tot 10% korting. Indrukwekkend zeg!

    geplaatst op
  • ik zeg vente-privee.com, dan hebben we het tenminste over kortingen

    geplaatst op
  • De heren van Imbull hebben het weer voor elkaar gekregen om een kwalitatief hoogstaande kortingssite te lanceren. Gefeliciteerd met de launch!

    geplaatst op
  • @Jochem , heb nog een label voor je, twitter.com/beparen, maar ik zie nu pas de waarde er van in ;-)

    geplaatst op
  • Thanks Christiaan, we zijn gelukkig nu wel weer even klaar met nieuwe kortingssites in NL !

    @ Jean-Paul, met 5000 NL volgers heb ik zeker interesse ! ;-)

    geplaatst op
  • Mooie website ook.

    geplaatst op
  • Ik vraag me af waarom ik hier op wil staan als adverteerder; totaal geen toegevoegde waarde.

    Als adverteerder merk ik het afbreken van aankoop als we het woord kortingscode opnemen, later komt bezoeker terug en koopt alsnog met kortingscode.

    Cookie overschreven door "publishers" als in het artikel, terwijl publishers die inspanning leveren met toegevoegde waarde hun cookie wordt overschreven (en dus geen vergoeding ontvangen). Vandaar onze eigen campagnes; uitsluiten kortingscodes. Hoop dat velen met mij dit voorbeeld volgen.

    geplaatst op
  • Proficiat heren, de website ziet er (weer) top uit!

    @Nico: in mijn ogen zijn de jongens van Imbull erin geslaagd om een hype te laten ontstaan rond hun sites. De trouwe bezoekers van o.a. kortingscode.net & actiecode.nl gaan BEWUST op zoek naar producten met kortingen en zullen eerder kiezen voor de webshop die deze korting aanbiedt, dan de webshop zonder kortingscode. Kijk eens even naar het aantal exclusieve kortingscodes dat ze hebben. Dit is niet zomaar gebeurd, Imbull is simpelweg een belangrijke business partner geworden van vele winkels.

    De trend is veranderd wat betreft kortingscodes, en als jij als adverteerder hier niet in mee gaat, verlies je sales en op lange termijn ongetwijfeld marktaandeel.

    @Imbull: tijd om de BE markt te gaan veroveren ;-)!

    geplaatst op
  • Site ziet er top uit, maar toch denk ik dat de kortingscode discussie iets breder getrokken kan worden.

    Uiteindelijk is het de adverteerder die kan meten in hoeverre een kortingscode(site) een toegevoegde waarde heeft voor zijn eigen business. Bijvoorbeeld: verlaat bezoeker x zijn winkelmandje en komt hij na 3 minuten terug via een kortingscode site ? Ik vermoed dat veel, vooral kleinere adverteerders dit waarschijnlijk nog niet goed (genoeg) doormeten om op daarna op basis van de eigen metrics beslissingen te kunnen nemen t.a.v. de inzet van kortingscodes ?

    Voor zover ik weet hebben recentelijk enkele grote A-merk adverteerders zoals Landal Greenparks, Sundio groep (Sunweb etc), Fonq, Pharos reizen van de Anwb en deze week bijvoorbeeld DressforLess en Belvilla hun policy tav kortingscode websites aangescherpt.

    De kortingscodehype in Nederland is nog jong, e.e.a. zal zich nog wel uitkristaliseren.

    geplaatst op
  • Interessant artikel en site ziet er goed uit. Misschien toch maar eens iets doen met Vakantiebon.nl ?

    geplaatst op
  • De Nederlandse markt voor kortingscodes is explosief aan het groeien maar uiteindelijk zal het gedomineerd worden door een klein aantal sites net zoals dit in UK/USA gebeurt is, Imbull is imo zo goed als zeker een van deze grotere spelers op de Nederlandse kortingscode markt met sterke domeinnamen en kwalitatief hoogstaande websites

    geplaatst op
  • Binnenkort ook een nieuwe kortingscode site van actiepagina.nl met nieuwe functionaliteiten. Details volgen binnenkort, we houden u op de hoogte.

    geplaatst op
  • Wat mij opvalt is dat bedrijven kortingscodes wel gebruiken, maar niet alle kanalen en mogelijkheden benutten. Bijvoorbeeld: met kortingscodes kun je CRM enorm versterken. Denk aan een gepersonaliseerde kortingscode voor verjaardagen, de eerste aankoop etc. Je klantenbinding groeit aanzienlijk, er wordt waarschijnlijk word of mouth gegeven en het is tegenwoordig steeds belangrijker om "ge-liked" te worden.

    Bron: <a href="http://www.solden.be/het-kortingscode-fenomeen//" target="_blank">Solden/a>

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.