Weekoverzicht Webanalisten (87): Afhaakredenen en zoekmachine marketing uitdagingen

Weekoverzicht Webanalisten (87): Afhaakredenen en zoekmachine marketing uitdagingen

Webanalisten zoeken websiteZoekmachines en conversie. Dit waren de hoofdonderwerpen op het SES congres in Amsterdam gisteren. Het online spel draait immers om aandacht (gevonden worden als men je zoekt) en daarna zorgen dat de attentie wordt omgezet in omzet. Op webanalisten afgelopen week 2 artikelen rondom deze onderwerpen. Eran Savir gaf op basis van de feedbackinformatie van Kampyle de 5 belangrijkste afhaakredenen in het winkelwagentraject en zelf schreef ik over de grote effectiviteit slagen die gemaakt kunnen worden in zoekmachinemarketing.

Vijf redenen waarom bezoekers het bestelproces niet afronden

Een grote uitdaging binnen conversie optimalisatie van een website is het achterhalen waarom bezoekers iets wel of niet doen. Deze informatie haal je niet uit webanalytics. Deze informatie komt van gebruikers. Een belangrijke oplossing ligt in het gebruiken van user feedback tools. Hiermee kun je gericht informatie aan de bezoeker over zijn ervaring met jouw website vragen.

Eén van de leidende feedback tools is Kampyle uit Israel. Zij verzamelen informatie van duizenden verschillende websites. Ton Wesseling van Online Dialogue vroeg aan Eran Savir, mede-oprichter van Kampyle, wat volgens de gebruikersinformatie die zij verzamelen de top 5 is van de redenen waarom bezoekers afhaken in het winkelwagen bestelproces.

4 uitdagingen voor effectievere zoekmachinemarketing

Eduard Blacquière presenteerde tijdens SES Amsterdam de resultaten van zijn marktonderzoek zoekmachinemarketing 2010. Eduard legde tien vragen voor aan mensen in de markt. Ook ik beantwoordde deze vragen over de huidige markt, de concurrentie, trends en toekomst. Tijdens het antwoorden werd me iets duidelijk, zoekmachinemarketing kan zoveel effectiever! Dat inspireerde me een artikel te schrijven. Lees over samenwerken, doormeten, technieken en organisatie op zoekmachine marketing gebied.

Wekelijks geeft Webanalisten.nl hier op Marketingfacts.nl een samenvatting van het belangrijkste nieuws op haar website. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting van belangrijkste artikelen blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.