Weekoverzicht Webanalisten (85): Tools en organisatie

24 februari 2010, 09:00

Webanalisten zoeken websiteMeer rendement genereren met web analytics valt of staat natuurlijk met de mensen, maar daarnaast altijd direct met de aanwezige toolkit en de integratie van webanalytics binnen de organisatie. Op webanalisten deze week een review van een conversie optimalisatie tool doorbraak. Ik bekeek Visual Website Optimzer, waarbij zonder HTML kennis AB testen kunnen worden uitgevoerd. Daarnaast hebben we een discussie gestart over het Web Analytics Maturity Model van Stephane Hamel, waarbij we voor de beste participeerder een entreekaart voor zijn workshop hebben liggen.

Visual Website Optimizer, doorbraak in MVT/AB testing?

Multi variatie testen en a/b testen worden steeds meer gebruikt. Helaas is het niet altijd zo eenvoudig om een test op te zetten en uit te voeren. Ook kosten de meeste pakketten nog veel geld. Naast Google Website Optimizer is er nu nog een pakket (software as a service) dat gratis mvt en a/b test functionaliteit aanbiedt, en hoe! Via een simpele what-you-see-is-what-you-get editor kan je testen opzetten. HTML kennis (en daardoor IT contact) is na implementatie dus niet meer nodig.

Het pakket heet Visual Website Optimizer en ik test het nu uit op onze website. Lees over de mogelijkheden en hoe jij ook een gratis account op visual website optimizer kunt krijgen.

Analytics & Organisatie

Toenemende veranderingen, lagere verwervingskosten en geoptimaliseerde online marketingactiviteiten. Het zijn drie redenen die vaak worden aangehaald om met web analyse aan de gang te gaan. De tool correct installeren is al een uitdaging op zich. Maar zelfs dan nog kunnen onverwachte problemen opduiken en vervaagt al snel de waarde van online analytics.

Binnenkort geeft Stéphane Hamel in Amsterdam een workshop die eens niet gaat over het gebruik van web analysetools, of over het optimaliseren van een marketingcampagne. Deze workshop bekijkt online analytics vanuit een managementperspectief.

Op webanalisten voeren wij discussie over het Web Analytics Maturity Model dat door Stephane is ontworpen. De beste deelnemer aan deze discussie mag gratis naar de workshop.

Wekelijks geeft Webanalisten.nl hier op Marketingfacts.nl een samenvatting van het belangrijkste nieuws op haar website. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting van belangrijkste artikelen blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.

Webanalisten.nl is sinds 2008 aanwezig op internet als platform voor online analyse en optimalisatie. Meer dan 40 gastauteurs schrijven wekelijks over hun praktijkervaringen met ons mooie vakgebied. 2 wekelijks wordt hier op marketingfacts.nl een samenvatting van geplaatst.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!