Eventtip: Marketing & Design 2010 – Make it Sell!

10 februari 2010, 09:47

Leuk dat iets mooi is, maar verkoopt het ook? Voor iedereen op zoek naar visie en concrete voorbeelden van de commerciële meerwaarde van design, organiseert MarketingTribune op 1 april a.s. een congres geheel in het teken van marketingdesign: Marketing & Design 2010: Make it sell! Met prachtige keynotes van o.a. Philips, Bavaria en HEMA. Marketeers, communicatiespecialisten, product managers en betrokkenen adviseurs, designers, designspecialisten en brancheverenigingen, u bent van harte welkom.

Keynotes

  • Frenkel Denie (Bavaria)
  • Sabien Duetz en Caroline Turennout (Hema)
  • Tammo de Ligny (Philips Consumer Lifestyle)
  • Tom Dorresteijn (Studio Dumbar/BNO)
  • Rik Riezebos (European Institute for Brand Management)

Het eventconcept rust op drie belangrijke pijlers: visie en strategie, praktische waarde en commerciële insights. In de vijf plenaire programmadelen presenteren de diverse sprekers succesvolle cases waarbij design heeft bijgedragen aan commercieel succes. Daarnaast biedt het congres iedereen de mogelijkheid om niet alleen te luisteren, maar om ook een eigen visie en succescases te presenteren. Amersfoort Creatieve Stad faciliteert een PechaKucha waar partijen die hebben ervaren wat design voor het commercieel succes van hun organisaties heeft betekend.

Make it Sell! vindt plaats in de Marketing Village bij VODW in Leusden. Alle informatie en inschrijven: www.marketingendesign.nl

De organisatie is in handen van Lenthe Publishers, uitgever van onder meer MarketingTribune en Marketingfacts, in samenwerking met marketingadviesbureau VODW en Amersfoort Creatieve Stad. Bij de totstandkoming van het congres en programma heeft de organisator nauw overleg gevoerd met de belangrijkste brancheorganisaties voor design en de combinatie van marketing en design: de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers en het Design Management Netwerk.

Wendy van Esveld is sinds maart 2008 redacteur bij MarketingTribune. Haar opleiding communicatiemanagement aan de Coop-HEAO van Amsterdam sloot ze af met een scriptie over media-impact en een klanttevredenheids- en perceptieonderzoek voor Quote Media Sales. Ze werkte ondermeer als pr- en marketingmedewerker en als communicatieadviseur.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!