Bereik Uitzending Gemist groeit ook in 2009

Bereik Uitzending Gemist groeit ook in 2009
, Habbo.nl

Met meer dan 150 miljoen opgevraagde video’s is het bereik van Uitzending Gemist in 2009 met 25% gegroeid ten opzichte van 2008. Per maand gebruikten gemiddeld 2 miljoen unieke bezoekers de website om programma’s van de publieke omroep terug te kijken. Hieruit blijkt dat steeds meer mensen, steeds vaker via internet programma’s bekijken. In 2009 stond de lancering van Uitzending Gemist op mobiel centraal. De iPhone-applicatie was van deze mobiele applicaties veruit de meest succesvolle.

Mobiel

In 2009 werden via mobiel in totaal meer dan 2,7 miljoen video’s opgevraagd. Opvallend is het succes van de iPod touch en iPhone-applicatie. Deze kwam pas in september beschikbaar en is in de laatste vier maanden van 2009 230.000 keer geïnstalleerd. In die periode werden via deze applicatie meer dan 2 miljoen programma’s gestart. Hiermee nam deze applicatie het overgrote deel van het bereik van Uitzending Gemist op mobiel tot haar rekening.
Mobiel had in 2009 nog een klein aandeel in het totaal aantal opgevraagde streams. Mede dankzij toestellen als de iPhone is de verwachting dat het aantal opgevraagde video’s via mobiel in 2010 snel zal toenemen.

Website

Bijna 148 miljoen keer is er via de website van Uitzending Gemist in 2009 een video opgevraagd. November was de populairste maand. Mede door het succes van Boer Zoekt Vrouw werden in deze maand meer dan 18 miljoen video’s opgevraagd. De populairste programma’s in 2009 waren: Het NOS journaal (8,3 miljoen opgevraagde video’s), BNN’s ONM (8 miljoen) en NCRV’s Spangas (5,1 miljoen).

Bron: Publiekeomroep.nl (ook de Top 25 (pdf) van meest opgevraagde streams via Uitzendinggemist.nl).


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.