Weekoverzicht Webanalisten (78): De toppers van 2009

Weekoverzicht Webanalisten (78): De toppers van 2009

Webanalisten zoeken websiteJe doet iets met analyse of je doet het niet… Ton Wesseling heeft zich afgelopen weekend even uitgeleefd op de cijfers die wij hebben over de artikelen, reacties en de auteurs. In totaal zijn er in 2009 180 artikelen door 33 verschillende auteurs geplaatst. De artikelen werden gelezen door een som van 90.645 unieke webpagina lezers over alle artikelen. Dezelfde artikelen behaalden 113.248 item views via RSS achtige readers (waarin het hele artikel ook te lezen is). Dit komt redelijk overeen met de uitgaande kliks in artikelen die 50/50 verdeeld zijn over herkomst webanalisten.nl en andere herkomsten.

Het gemiddelde bereik van een artikel ligt daardoor naar verwachting iets boven de 1000 unieke personen. Bij deze artikelen werd afgelopen jaar door in totaal 374 verschillende unieke personen 1335 reacties geplaatst. Tot slot werd er over deze artikelen volgens topsy.com 889 maal getwitterd. Ton heeft een hele berg data verzameld en heeft aan de hand van deze data, auteurs en artikelen geplaatst in een ranking. Dit levert uiteindelijk de volgende ‘lijstjes’ op.

Wekelijks geeft Webanalisten.nl hier op Marketingfacts.nl een samenvatting van het belangrijkste nieuws op haar website. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting van belangrijkste artikelen blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.