Weekoverzicht Webanalisten (76): usability tools, email marketing en webanalyse bij TMG

Weekoverzicht Webanalisten (76): usability tools, email marketing en webanalyse bij TMG

Webanalisten zoeken websiteAfgelopen week kon je op webanalisten.nl weer een aantal interessante artikelen lezen vanuit de marketing optimalisatie wereld. Ton Wesseling gaf een overzicht van 20 gratis of goedkope online usability tools en Vincent van Scherpenseel schreef al weer deel 4 uit de serie E-mail Marketing, dit maal over het opzetten van de campagne. Van beide artikelen een korte weergave hier op marketingfacts.nl samen met een samengevat verslag van de presentatie van de Telegraaf Media Groep op de meest recente Web Analytics Wednesday. Hoe zijn zij binnen de organisatie webanalytics en conversie optimalisatie aan het inrichten en waarom gaat dat dit maal wel goed lukken?

20 gratis of goedkope Usability tools

Volgens Ton Wesseling beschikt een goede conversie optimalisatie specialist over een flinke koffer vol met gereedschap om het rendement van het online kanaal te verbeteren. Er is in de loop der jaren een grote markt ontstaan van niche tools op het gebied van usability optimalisatie, tegen beperkte tarieven tot gratis aan toe. In een artikel op webanalisten.nl geeft bij op basis van een document van Usereffect een opsomming van 20 gratis of goedkope Usability tools. De tools zijn ingedeeld in de categorieën: Heat mapping, Screen Recording, User testing en User feedback.

E-mail Marketing deel 4: e-mail campagne

In de voorgaande artikelen over e-mail marketing heeft Vincent van Scherpenseel de basis van e-mail marketing behandeld: van de abonnee database tot het afleveren van de mail in de inbox. In dit vierde deel gaan hij aan de slag met een interessante case: het versturen van e-mail in een campagne binnen de reisbranche. Happy Home, een aanbieder van vakantiehuizen, maakt gebruik van de vele marketing mogelijkheden bij e-mail campagnes en heeft ons voor dit 4e e-mail marketing artikel van wat cijfers voorzien.

Webanalytics organisatie bij uitgevers: Telegraaf

Recentelijk vond er weer een Web Analytics Wednesday plaats. Namens Telegraaf betrad Bertwin Menninga, webanalist, het podium. Hij vertelde over de implementatie van een centrale webanalytics tool voor alle online Telegraaf titels en welk traject hieraan vooraf is gegaan. Ton Wesseling schreef het verslag over de presentatie en de discussie na afloop. Leuk dat TMG webanalyse en conversie optimalisatie centraliseert, maar had men dat al niet eerder gebeurd en was dat niet mislukt? Waarom gaat het nu dan wel lukken? Lees op webanalisten over webanalytics bij Telegraaf Media Groep.

Wekelijks geeft Webanalisten.nl hier op Marketingfacts.nl een samenvatting van het belangrijkste nieuws op haar website. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting van belangrijkste artikelen blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.


Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.