De voorspellingen voor 2010 van eMarketer CEO Geoff Ramsey

De voorspellingen voor 2010 van eMarketer CEO Geoff Ramsey

Zijn jullie de 2010 voorspellingen al moe? Maak je borst maar nat, er komen er nog een heleboel aan. Veel van die lijstjes met wat-het-gaat-worden-volgend-jaar zullen we hier op Marketingfacts heus lekker links laten liggen. Maar die van eMarketer CEO en founder Geoff Ramsey niet.

eMarketer koffiedikt vaak en zit er ook wel eens naast, maar is niet de minste in marketing onderzoek land. Ook in 2009 hebben ze durven voorspellen, terwijl eigenlijk niemand wist waar het heen moest. Hieronder de voorspellingen van Ramsey voor 2010.

  1. Gaandeweg 2010 zullen de budgetten voor advertising in de VS iets ruimer worden: “look for an accelerated migration of ad dollars from traditional to digital media.”
  2. Ook in een periode van opleving na de recessie zullen de mediabestedingen niet meer het oude niveau behalen van vóór de recessie
  3. Media consumptie zal explosief groeien
  4. Advertising wordt een steeds minder belangrijke factor voor het dragen van content en entertainment.
  5. Advertising in social networks zal nooit een groot gedeelte van het marketingbudget opslokken.
  6. Marketeers zullen steeds vaker engagement verkiezen boven bereik
  7. Het klassiek interruptie/disruptie model van adverteren waarin marketeers ongewenste en irrelevante content pushen naar consumenten zal verder eroderen.

Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Dat zijn nauwelijks voorspellingen te noemen. Allemaal erg veilig en algemeen, dat kan iedere half-capabele marketer wel verzinnen.

    geplaatst op
  • Nou Barry, ik vind dit wel degelijk interessant, al is het een bevestiging van de trend. ROI wordt Return On Involvement, de digi-taal is de taal van de 21ste eeuw en spammen op sociale netwerken is uit den boze. Wat ik me wel besef, is dat we alles vanachter scherme beleven. Check: Gardens: An Essay on the Human Condition.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.