Le Web 2009: Tony Hsieh (CEO Zappos.com) over happiness als drijfveer

10 december 2009, 13:04

“Zappos.com is really about delivering happiness.” Tony Hsieh van Zappos.com (nu onderdeel van Amazon) verkocht eerder een bedrijf aan een grote jongen: in 1998 deed hij Link Exchange van de hand aan Microsoft omdat de bedrijfscultuur hem totaal niet meer aansprak.

Het verhaal van Zappos.com is vaak verteld: kijk ook dit interview met Brian Kalma, director of user experience bij Zappos.com. Als Hsieh Zappos.com opnieuw mocht opzetten, dan zou hij beginnen met ‘commitable’ core values. Hsieh legde het publiek op Le Web een framework voor over geluk. Want, is het idee van Hsieh, dat is eigenlijk de enige echte drijfveer van mensen. Inspirerende presentatie, hierboven op video.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    ralphbom

    @Matthijs Thanks voor de preso. Erg inspirerend.

    Hele marketingbudget van zappos.com gaat blijkbaar in de site zitten, service en de klantervaring. Mooie gedachte voor een webwinkel. Alles om ‘happiness’ bij consumenten te verhogen over zappos.com


    11 december 2009 om 04:26

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!