Nog meer nieuws op ‘verbeterde’ site Volkskrant.nl

10 november 2009, 06:16

{title}

De Volkskrant heeft de website vernieuwd. “Nog meer nieuws op verbeterde Volkskrant.nl.” Dat stond in het persbericht, gisteren. Samen met schitterende bereikscijfers, trouwens (1,7 miljoen unieke bezoeken in september, groei van 25 procent in een jaar tijd volgens STIR). In het persbericht tevens: “Verder speelt de Volkskrant met de nieuwe site in op de behoeften van de adverteerders door nieuwe impactvolle advertentieformaten aan te bieden naar Scandinavisch model.” Impactvol, dat is zeker. Heel Scandinavisch. Eens kijken hoe het met de bezoekersaantallen zal gaan, de komende maanden. Die “Moezel” advertentie hierboven loopt trouwens nog verder door naar beneden…

{title}

Hierboven de doorklikpagina naar een willekeurig artikel/dossier. Ik klikte maar wat, heb verder geen mening over wat Marijnissen hier over Wilders zegt. Ik heb wél een mening over de indeling van de site en de verhouding advertentie/redactie op de homepage. Die is, in mijn ogen, ietwat scheef, als ik het voorzichtig uitdruk. En er drong zich en dat is veel erger, toen ik de vernieuwde site voor het eerst zag, een vergelijking op met de vernieuwde site van het AD.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

6 Reacties

    Luc van Poelje – NewMarCom.com

    Het lijk weer meer krant en minder een Nu.nl kloon geworden. Ik zou zeggen een vooruitgang. Leve de diversiteit.


    10 november 2009 om 07:19
    Simon

    kun je beter uitleggen waarom je de site wil vergelijken met de AD? Worden dezelfde misstappen gemaakt volgens jou?


    10 november 2009 om 07:55
    Jorrit

    Ik ben normaal nogal een anti advertentie reageerder. Maar ik heb even geteld op de nieuwe volkskrant site, volgens mij hebben ze op de homepage 2 beeldadvertenties en op de single-item pagina’s 2 beeld en 1 adsense blok. Ik vind het wel meevallen.

    Al met al lijkt de website in de verste verte niet op het AD, wat een regelrechte reclamefolder is geworden. Ik zou zeggen: well done Volkskrant.

    Wat er nou precies typisch Scandinavisch aan is gaat langs me heen 😉


    10 november 2009 om 08:07
    mgvandenbroek

    @Simon: Gaat alleen om het de nogal prominente/totaal niet geintegreerde positie van de advertenties. Dus niet om de SEO.

    @Jorrit: Frequentie valt mee. Maar het is zo lelijk. En groot. Wat er Scandinavisch aan is moet iemand anders inderdaad even vertellen.


    10 november 2009 om 08:27
    Jorrit

    Even Google gevraagd naar ‘Scandinavisch adverteren’ en ‘Scandinavische advertenties’ – het heeft in ieder geval iets met kleren te maken… 😉

    Maar inderdaad erg schreeuwerig, al is dat niet op elk pagina zo. Valt me op de het grote blok vaak gevuld is met een simpele ‘skyscraper’ banner, die ongeveer twee derde van het blok wit laat.

    Toch… vind ik de nieuwe website beter dan de oude!


    10 november 2009 om 09:05
    Mario

    Ik vind hem wel slechter. Belangrijkste reden is dat de artikelen geen datum meer hebben. Maar er worden relevante artikelen getoond. Enig speurwerk leidde er toe dat ik kon achterhalen dat een bepaald artikel een jaar oud bleek te zijn…. Maar lees ik een krant voor oud nieuws?

    Ook is de mediapagina spoorloos….. Helaas


    10 november 2009 om 11:56

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!