Telfort homepage take-over op Nu.nl

Telfort homepage take-over op Nu.nl
{title}

We schrijven hier op Marketingfacts wel eens vaker over de advertenties op Nu.nl. Zie bijvoorbeeld: ‘Homepage take-over voor BMW X1 op Nu.nl’ of ‘Toevallige overlay-advertentie op Nu.nl Internet van T-Mobile?’ en bijvoorbeeld: ‘NU.nl verkoopt homepage aan Vodafone’. In dat laatste bericht over Vodafone en Nu.nl schreef Marco Derksen: ‘De teneur van de reacties is overwegend negatief en ik ben dan ook benieuwd of NU.nl dit soort campagnes vaker zal toelaten.’ Het antwoord is ja. Zie hierboven en nu op de homepage van Nu.nl deze homepage take-over van Telfort.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 12 reacties op dit artikel

  • Deze takeover is - buiten schermvullend - minder irritant. Korte animatie, en doet verder niets af aan de content.

    geplaatst op
  • De advertentie's op Nu.nl komen nooit over de content, en dus niet storend voor mij.

    geplaatst op
  • De irritatie terzijde...

    Ik ben wel benieuwd wat voor ROI er op dit soort campagnes gehaald wordt. Is dit puur branding of worden er ook echt conversies behaald?

    Hoe hoog liggen de kosten per conversie?

    geplaatst op
  • @Remco/Rutger: Ben ik helemaal met jullie eens! Ik vond die van Vodafone zelfs erg mooi gemaakt qua design. Die van BMW ook, en deze kan er ook zeker mee door!

    geplaatst op
  • Ik ben inderdaad ook benieuwd naar de ROI van dit soort campagnes. Lijkt me dat het redelijke exposure oplevert, maar ik wil getallen zien!

    geplaatst op
  • Ik had laatst een hele discussie op Twitter met @ContentGirls naar aanleiding van de HTC takeover op Nu.nl (die ik roemde om zijn fraaiheid, al was de landingspage weer erg ongelukkig).

    Zij noemde takeovers 'digitale kidnapping' en ik werd daardoor getriggerd. Ben namelijk persoonlijk van mening dat het mits goed uitgevoerd een prima middel kan zijn. Maar wel eens met Remco de Vries: ik zou wel eens getallen willen zien ... Is het niet zo dat dit soort campagnes vooral vanuit branding worden opgezet en zo ja, hoe en wanneer meet je dat dan?

    geplaatst op
  • Digitale kidnapping.. Mwah. Hangt van de uitvoering af. Als het hele scherm wordt overgenomen, of wordt aangepast dan kan ik me daarin vinden. Maar dan nog hangt het van de uitvoering af.

    Ik herinner me iets van een truck, volgens mij van Coca Cola die dan over je scherm heen raasde. Deze truck kon je ook naar andere websites sturen. Grappige uitvoering, maar wel irritant. Dat ging dan ook echt over alle content heen.

    geplaatst op
  • Met alle respect voor de succesvolle business van ilse media, ze doen het goed, maar het zijn banner-boeren. Dat is hun model. Je zoekt vergeefs als je meer geavanceerde oplossingen verwacht. U betaald, zij plaatsen.
    Laat Murdoch hier nou eens naar kijken. Het is geen Google, maar wel nieuws, en toch winstgevend!! ;-)

    geplaatst op
  • Volgens mij hadden ze vorige week iets soortgelijks met HTC. Compromis is één keer per week?

    Qua branding zijn de campagnes sterk, dus er zit meer waarde in dan alleen conversie.

    geplaatst op
  • De laatste tijd zijn er inderdaad meerdere van dit soort grote uitingen te zien op Nu.nl echter ben ik van mening dat ze elke keer wel iets nieuw bedenken en volgens mij ook rekening proberen te houden met oa de kritieken die het elke keer weer krijgt van een ieder die er iets over wilt zeggen. De uitingen zijn niet zo irritant meer en voegen naar mijn mening zeker iets toe. 9HTC, staatsloterij etc..)

    Wat betreft de insteek van de campagne kan ik me voorstellen dat deze puur branding is want uiteindelijk komt een ieder, net als ik naar Nu.nl om het laatste nieuws te zien en niet om iets aan te schaffen.

    @Luc: Volgens mij was het niet Coca Cola maar de Nationale Postcode Loterij met één van de miljoenen acties van hen.

    geplaatst op
  • Ik heb enkele weken geleden een redelijk kritisch stuk geschreven over de "sellout van Nu.nl" naar aanleiding van de takeover (of eigenlijk: radical) van de Staatsloterij.

    Ik vind mijn eigen kritiek met terugwerkende kracht niet terecht: het is namelijk te gemakkelijk om te zeiken op (opdringerige) reclame. Vrijwel niemand is bereid om te betalen voor online nieuws: dat betekent automatisch dat we de advertenties voor lief moeten nemen: de nieuwsmakers (Ilse Media) moeten immers ook betaald worden. Als je dat niet wil accepteren moet je gewoon de site niet bezoeken toch?

    geplaatst op
  • Beste luc,

    Dank voor je kritiek en woorden. Je raakt een deels terrecht punt maar ik wil je van harte uitnodigen om kennis te maken met onze marketing partnership afdeling. Deze afdeling ontwikkelt samen met de adverteerders en de bureaus concepten die verder gaan dan het banner boer spellen.
    Interesse om eens kennis te maken en ons de kans te geven om ook jou te laten zien wat wij verder nog verbouwen buiten de banner om?
    Onze deur staat wagenwijd open.

    Vriendelijke groet,
    Arno Peperkoorn

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.