High Profile Uitgeverij start Webguide.nl

High Profile Uitgeverij start Webguide.nl

{title}High Profile Uitgeverij is gisteren gestart met Webguide.nl een online overzicht van internetbureaus in Nederland, waarmee de online marketeer zich snel kan oriënteren bij het laten maken van een website of campagne. Webguide.nl wil de online markt transparanter maken voor opdrachtgevers. 

Naast de online versie wordt ook een printversie op de markt gebracht. Met een oplage van 15 duizend exemplaren verschijnt in december het ruim 250 pagina’s tellende, strak vormgegeven Jaarboek Webguide 2010. In een verspreiding op basis van controlled circulation. Uit het persbericht: “In begrijpelijk normaal Nederlands wil Webguide.nl en het Jaarboek Webguide 2010 de opdrachtgever meenemen om op een snelle wijze te komen tot een shortlist van bureaus.” Uitgever Oscar Krechting van High Profile Uitgeverij kwam een aantal jaren geleden zelf tijdens een zoektocht naar een nieuw internetbureau in een ‘woud van bureaus’ terecht.

“Ik moest echt zoeken naar de profielen en de cases. Een overzicht van alle bureaus bij elkaar was er niet. Met webguide.nl en de het Jaarboek Webguide is er eindelijk een prachtig vormgegeven product, dat niet alleen een inspiratiebron is, maar ook praktische informatie geeft, bedrijfsprofielen toont en vooral cases illustreert van de meest toonaangevende internetbureaus in Nederland. Met webguide.nl willen we snel uitgroeien tot de grootste portfoliosite van de online branche in Nederland.”

De Webguide, die in december uitkomt, bestaat in hoofdzaak uit pagina’s met het uitgebreide profiel en de cases van, internetbureaus, zoekmachinemarketingbureaus en meer online specialisten, maar als inleiding is gekozen voor een redactionele invulling. Daarin wordt op begrijpelijke wijze door specialisten uitgelegd waar klanten op moeten letten als ze met bureaus rond de tafel gaan, wat op zo’n in ieder geval basiskennis zou moeten zijn en wat de trends zijn op specifieke online gebieden.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • In het Jaarboek Webguide naast interviews met Marco Derksen over de rol van het IAB, Interactive Advertising Bureau, Stephan Fellinger over Stichting SpinAwards, Jonas Nouwen over de rol van PIBN, Platform Internet Bureaus Nederland, Wolter Tjeenk Willink van TrafficBuilders en Otto Munsters van Bloosem Media in een duo-interview over zoekmachinemarketing, ook redactionele bijdragen van Ruben Timmerman van Usarchy over usability en design, Robert Jan van Nouhuys van Jungle Minds over bureauselectie, Matthey van Ramele van Nines over hosting en domeinregistratie en marketingauteur Cor Hospes over de beste online marketingtools.

    geplaatst op
  • Ik vraag me af voor wie het is...

    Het kost je gewoon geld om op de site of boek te staan, dus het is gewoon een soort goudengids.

    geplaatst op
  • @Erik van Rijn. Heel kort: de doelgroep is de online marketeer, corporate Nederland dat geld krijgt om met een internetbureau en andere online dienstverleners een website of online concept te maken.

    Het kost als bureau geld om op de site of in het boek te staan. Het is 'gewoon' een soort gouden gids. Klopt allebei.

    geplaatst op
  • Ik blijf Pitchview ook een prima gids vinden, maar denk dat Webguide een goede aanvulling is. Waar Pitchview alleen aangeeft binnen welke vakgebieden een bureau bezig is (productie, strategie, PM, mediainkoop, etc...) en de expertise wat meer in de spotlight zet, geeft Webguide aan wat voor soort opdrachten een bureau doet en binnen welke sectoren deze opdrachtgevers zich bevinden. Er zou eigenlijk een combinatie van beide gidsen moeten komen.

    geplaatst op
  • Voor alle duidelijk: Alle internetbureaus kunnen ook kosteloos een vermelding krijgen van hun gegevens op http://www.webguide.nl. De bureaus zijn dan vindbaar op hun specialisme.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.