100 miljoen reisadviezen per jaar op 9292.nl

28 oktober 2009, 05:54

{title}Mijlpaal, voor de ov-sector, de reizigers en ook voor M! blogger Mark “9292” de Bruin: gisteren verstrekte 9292 haar 100 miljoenste openbaar vervoer reisadvies in één jaar. Vorig jaar waren dat er over het hele jaar gemeten 92 miljoen. Reizigers geven aan, dat het 9292-reisadvies voor 86% wordt opgevolgd; men ziet 9292 als betrouwbare en innovatieve vraagbaak. Naast internet is vooral mobiel internet het laatste jaar opvallend sterk aan het groeien. De verwachting is, dat dit binnen 6 maanden 15 procent is. In september 2009 was het al 9 procent. In het aandeel van heel 2009 (deze 100 miljoen reisadviezen) zit mobiel tussen de 3 en 4 procent.

De komende maanden gaat 9292 hard inzetten op nieuwe kanalen: er komt een chatbot, een volledige android app (vergelijkbaarg met de iPhone app 9292ov Pro) en een simpele Blackberry opstart app (vgl met onze Windows Mobile app). Op steeds meer mobiele sites gaan 9292 loketten komen. Dus: 9292 komt naar je toe. Daar is onderstaand filmpje een goed voorbeeld van:

“Met gepaste trots maakt 9292 kenbaar dat het 100 miljoenste reisadvies vandaag is afgegeven! Het advies is verstrekt door callcenter MCC in Rotterdam. Directeur Gert Staal en communicatiemanager Aarnout Mijling hebben mevrouw Eden uit Lopik in het zonnetje gezet. Naast een bos bloemen kreeg zij een passend OV-cadeau overhandigd: een e-reader om e-books te lezen.”

Leuk filmpje… En Hoera voor mevrouw Eden. 😉 Hier meer over 9292 100 miljoen.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Mark de Bruin

    @Michael: De reisadviezen betreffen alle kanalen: telefoon, internet, mobiel internet, zakelijke klanten (REISwijzers) en diensten van derden (bijvoorbeeld adviezen via ANWB, Schiphol en NS) in de periode 1 januari 2009 t/m 27 oktober 2009.


    28 oktober 2009 om 07:13
    Jorden Lentze

    Ben het met Michael eens. Maak regelmatig gebruik van OV9292 maar krijg met regelmaat de verkeerde tijden en adviezen voor bus of trein gepresenteerd. Dit lijkt structureel te zijn en is een gemiste kans.

    Vraag me eigenlijk ook af waarom er geen alternatieven zijn voor OV9292. NS.nl is een website waar ik wel heel erg tevreden over ben. Maar de NS is eigenaar van alle tijden (en is cruciaal voor hun eigen business) dus het zou tragisch zijn wanneer ze dit zelf niet goed kunnen overbrengen.

    @Mark. Controleren jullie regelmatig de data? Hoe komen jullie eigenlijk aan deze data. Geeft, bijvoorbeeld de NS, jullie toegang tot hun database?

    Ik heb zeker behoefte aan een website als OV9292 maar zou een stuk beter kunnen.


    29 oktober 2009 om 17:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!