100 miljoen reisadviezen per jaar op 9292.nl

100 miljoen reisadviezen per jaar op 9292.nl

{title}Mijlpaal, voor de ov-sector, de reizigers en ook voor M! blogger Mark “9292” de Bruin: gisteren verstrekte 9292 haar 100 miljoenste openbaar vervoer reisadvies in één jaar. Vorig jaar waren dat er over het hele jaar gemeten 92 miljoen. Reizigers geven aan, dat het 9292-reisadvies voor 86% wordt opgevolgd; men ziet 9292 als betrouwbare en innovatieve vraagbaak. Naast internet is vooral mobiel internet het laatste jaar opvallend sterk aan het groeien. De verwachting is, dat dit binnen 6 maanden 15 procent is. In september 2009 was het al 9 procent. In het aandeel van heel 2009 (deze 100 miljoen reisadviezen) zit mobiel tussen de 3 en 4 procent.

De komende maanden gaat 9292 hard inzetten op nieuwe kanalen: er komt een chatbot, een volledige android app (vergelijkbaarg met de iPhone app 9292ov Pro) en een simpele Blackberry opstart app (vgl met onze Windows Mobile app). Op steeds meer mobiele sites gaan 9292 loketten komen. Dus: 9292 komt naar je toe. Daar is onderstaand filmpje een goed voorbeeld van:

“Met gepaste trots maakt 9292 kenbaar dat het 100 miljoenste reisadvies vandaag is afgegeven! Het advies is verstrekt door callcenter MCC in Rotterdam. Directeur Gert Staal en communicatiemanager Aarnout Mijling hebben mevrouw Eden uit Lopik in het zonnetje gezet. Naast een bos bloemen kreeg zij een passend OV-cadeau overhandigd: een e-reader om e-books te lezen.”

Leuk filmpje… En Hoera voor mevrouw Eden. ;) Hier meer over 9292 100 miljoen.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • @Michael: De reisadviezen betreffen alle kanalen: telefoon, internet, mobiel internet, zakelijke klanten (REISwijzers) en diensten van derden (bijvoorbeeld adviezen via ANWB, Schiphol en NS) in de periode 1 januari 2009 t/m 27 oktober 2009.

    geplaatst op
  • @Michael We doen ons best, maar 100% foutloos zal het in de ogen van een klant nooit kunnen zijn. Zeker niet met deze aantallen. Dan heb je het over afhankelijkheden, persoonlijke voorkeuren, perceptie, etc. Voor verbetertips sta ik altijd open. En fouten willen wij ook altijd weten. Je kunt indien gewenst via marketing [at] 9292.nl contact met mij opnemen.

    En mbt je vraag betreffende de concurrentie: nog even geduld, hij komt eraan ;-)

    geplaatst op
  • Ben het met Michael eens. Maak regelmatig gebruik van OV9292 maar krijg met regelmaat de verkeerde tijden en adviezen voor bus of trein gepresenteerd. Dit lijkt structureel te zijn en is een gemiste kans.
    Vraag me eigenlijk ook af waarom er geen alternatieven zijn voor OV9292. NS.nl is een website waar ik wel heel erg tevreden over ben. Maar de NS is eigenaar van alle tijden (en is cruciaal voor hun eigen business) dus het zou tragisch zijn wanneer ze dit zelf niet goed kunnen overbrengen.

    @Mark. Controleren jullie regelmatig de data? Hoe komen jullie eigenlijk aan deze data. Geeft, bijvoorbeeld de NS, jullie toegang tot hun database?

    Ik heb zeker behoefte aan een website als OV9292 maar zou een stuk beter kunnen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.