Projectwebsites.nl: Nieuwbouwcommunicatie

22 oktober 2009, 08:03

{title}Fundament All Media (mijn bedrijf) lanceert vandaag haar projectwebsitegenerator via projectwebsites.nl. Via projectwebsites.nl kunnen projectontwikkelaars een website laten maken voor hun nieuwbouwproject, met behulp van de projectgegevens die zij hebben ingevoerd in de Niki database. Niki.nl staat voor Nieuwbouw Kiezen en is geïnitieerd door Stichting Landelijk Nieuwbouw Portaal (LNP) met als doel de transparantie in de nieuwbouwmarkt te vergroten. Niki.nl geeft een volledige weergave van koopwoningen, huurwoningen en het toekomstig woningaanbod van nieuwbouwprojecten in Nederland en toont deze op een consumentvriendelijke wijze, zodat de consument zich goed en gedetailleerd kan oriënteren op het woningaanbod dat past bij zijn of haar voorkeur. Deelnemers in Stichting LNP zijn projectontwikkelaars, ontwikkelende bouwers, woningcorporaties, beleggers, gemeenten en de brancheverenigingen Neprom en NVB. Inmiddels publiceren meer dan 100 abonnees de gegevens van hun nieuwbouwwoningen rechtstreeks op Niki.nl, waardoor inmiddels zo’n 70% van de nieuwbouwwoningen in Nederland op Niki.nl staat, direct vanuit de aanbieder.

Vervulling van behoefte

Door gebruik te maken van de informatie die via de NIKI database beschikbaar is, worden de websites, die geproduceerd worden via projectwebsites.nl, automatisch gevuld vanuit de NIKI database. Omdat de NIKI database het centrale systeem voor de projectontwikkeling is, hoeft de informatie maar op 1 plek ingevoerd te worden waardoor deze op diverse websites automatisch aangepast wordt.

{title}“We zijn eigenlijk wel apentrots op de technische opzet van Niki. Elke abonnee kan sinds kort “zijn Niki-data” gebruiken in zijn eigen projectenwebsites! Dat scheelt weer een hoop dubbel werk en dubbele kosten. Fundament All Media maakt – niet geheel toevallig natuurlijk- als eerste webbouwer van projectwebsites voor haar klanten gebruik van deze webservices. Dit is een efficiencyslag waar ontwikkelaars in deze moeilijke tijden vast graag gebruik van maken.” Aldus Rob van der Schoot, directeur Stichting LNP.

{title}
Crisis

De aanhoudende crisis op de huizenmarkt en in het bijzonder de nieuwbouwmarkt, noopt menig projectontwikkelaar doelmatiger met onder andere de communicatie om te gaan. Hierop is internet een gepast antwoord. De kosten verbonden aan online communiceren zijn vele malen lager dan de offline variant. Bovendien geeft online communicatie de consument de mogelijkheid om op een laagdrempelige manier in contact te treden met de aanbieder. Er leven namelijk altijd een heleboel vragen bij de consument en die kunnen online eenvoudig beantwoord worden. Het is, juist nu, zaak om de consument van alle gewenste informatie te voorzien en die consument op handen te dragen en gezamenlijk te zorgen dat het droomhuis gerealiseerd wordt. Juist in de orientatiefase kunnen projecten en projectontwikkelaars zich onderscheiden door hun klantenservice. Vanwege het feit dat de orientatie vrijwel exclusief online plaatsvindt, is vooral een goede, degelijke en effectieve projectwebsite een onmisbaar marketingmiddel.

Specialist in interactieve communicatietoepassingen m.b.t. vastgoed en nieuwbouw in Nederland. Ik schrijf o.a. via mijn blog www.nieuwbouw20.nl over bedrijven, nieuwe internettoepassingen en websites. Bovendien worden er nieuwe inzichten, campagnes, personen en bedrijven behandeld die zich in de bouw- en ontwikkelingsbranche onderscheiden. Volg mevia @nieuwbouw20 of @fundament

Categorie
Tags

2 Reacties

    Huren Rotterdam

    Ik ben benieuwd hoe het nu jaar later gaat met dit platform.


    2 mei 2011 om 10:59

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief