• Usability & design
    wordt gesponsord door

Weekoverzicht Webanalisten (64): CRM 2.0 en drie Amazon designtreasures

Weekoverzicht Webanalisten (64): CRM 2.0 en drie Amazon designtreasures

Webanalisten zoeken websiteWekelijks geeft Webanalisten.nl hier op Marketingfacts.nl een samenvatting van het belangrijkste nieuws op haar website. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting van belangrijkste artikelen blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.

Deze week:

  • CRM 2.0
  • Designtreasures Amazon

CRM 2.0

Deze week las Jeroen Sijbom een interessante white paper over een onderzoek uitgevoerd door Econsultancy. Hierin werd onderzocht hoe volwassen de markt omgaat met het “multichannel customer intelligence” oftewel CRM 2.0.

Samenvatting white paper CRM 2.0
Voor het onderzoek werden meer dan 500 bedrijven gevraagd in hoeverre zij klantdata uit meedere kanalen combineren om tot een 360 graden beeld van hun klanten te komen.

  • Slechts 11% van de organisaties gebruiken een “cross channel” benadering voor segmentatie en personalisatie.
  • Voor het maken van beslissingen maakt slechts 13% van de organisaties gebruik van data op basis van vertoond gedrag van hun klanten.
  • Integreren van online en offline marketing wordt door slechts 16% toegepast.

Hoewel er veel over gesproken wordt door kenners en specialisten, heeft het bedrijfsleven nog een lange weg te gaan. De bedrijven geven in het onderzoek aan dat ze overtuigd zijn van het nut van integratie van kanalen en van het gebruik van gedragsdata, maar een groot deel is nog niet in staat om dit voor elkaar te krijgen. Waarom krijgen ze dit niet voor elkaar? Lees het in het artikel van Jeroen Sijbom.

Designtreasures Amazon (deel 2 en 3): content strategy

Jorden Lentze van ABN AMRO e-Channels was het opgevallen dat Amazon.com recentelijk is afgestapt van de bekende tabnavigatie en over is gegaan naar een linkermenu navigatie. Met Amazon als leidend voorbeeld in usability en conversie optimalisatie vroeg hij zich af waarom dat is gedaan. Met 24 bestellingen per seconde zal hier een plausibele reden voor zijn geweest. Al zoekende op het internet kwam hij de presentatie van Jared Spool tegen over de 4 designtreasures van Amazon. Jorden geeft een uitgebreide beschrijvingen van deze 4 treasures en deze beschreef hij de treasures ‘Don’t fear new ideas’, ‘Eliminate tooltime while delivering confidence’ en ‘Never forget the business’.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.