• Usability & design
    wordt gesponsord door

Weekoverzicht Webanalisten (60): SEO keyword posities meten & klantgedrag kennis

Weekoverzicht Webanalisten (60): SEO keyword posities meten & klantgedrag kennis

Webanalisten zoeken websiteWekelijks geeft Webanalisten.nl hier op Marketingfacts.nl een samenvatting van het belangrijkste nieuws op haar website. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting van belangrijkste artikelen blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.

Deze week:

  • SEO keyword posities meten in Google Analytics
  • De uitdaging van het verbeteren: klantgedrag kennis

SEO keyword posities meten in Google Analytics

Al eerder schreef Andre Scholten over de mogelijkheid om via de filter opties van Google Analytics een rapport te maken met informatie over de pagina waarvandaan de google bezoeker klikte. Hierdoor kreeg je een indicatie over je rankings en de traffic hierbij over de tijd heen. Google is om dit moment uitgebreid aan het testen met een nieuwe variant van de zoekmachine. Hierbij wordt voor het tonen van de resultaten gebruik gemaakt van AJAX technologie. Even was er angst dat de rankings niet meer goed zouden werken in Google Analytics, maar met dit nieuwe filter van Andre is het juist mogelijk om van traffic dat de nieuwe zoekmachine al gebruikt exact te weten te komen wat de positie was van het keyword dat zij aanklikten. Installeer nu snel dit script en denk mee over de nieuwe analyse mogelijkheden hiermee!

De uitdaging van het verbeteren: klantgedrag kennis

Analisten zijn heel goed in staat om aan te geven waar een verbetering kan worden doorgevoerd en daarbij zal de betere analist ook prima kunnen aangeven wie de groep bezoekers is waarvoor de verbetering moet worden gemaakt (het “wat”). Interactie ontwerpers, visual designers en content specialisten kunnen alles verbeteren (het “hoe”). De grote uitdaging zit in de overgang van informatie tussen deze 2 groepen. Er is een verrijking nodig van de informatie waarmee de mensen van het “hoe” aan de slag gaan: klantgedrag kennis. Ton Wesseling duikt in de sociale wetenschappen en geeft aan wie deze klantkennis bezit en inspireert met een presentatie over morphologische analyse.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.