Weekoverzicht Webanalisten (60): SEO keyword posities meten & klantgedrag kennis

1 september 2009, 10:00

Webanalisten zoeken websiteWekelijks geeft Webanalisten.nl hier op Marketingfacts.nl een samenvatting van het belangrijkste nieuws op haar website. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting van belangrijkste artikelen blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.

Deze week:

  • SEO keyword posities meten in Google Analytics
  • De uitdaging van het verbeteren: klantgedrag kennis

SEO keyword posities meten in Google Analytics

Al eerder schreef Andre Scholten over de mogelijkheid om via de filter opties van Google Analytics een rapport te maken met informatie over de pagina waarvandaan de google bezoeker klikte. Hierdoor kreeg je een indicatie over je rankings en de traffic hierbij over de tijd heen. Google is om dit moment uitgebreid aan het testen met een nieuwe variant van de zoekmachine. Hierbij wordt voor het tonen van de resultaten gebruik gemaakt van AJAX technologie. Even was er angst dat de rankings niet meer goed zouden werken in Google Analytics, maar met dit nieuwe filter van Andre is het juist mogelijk om van traffic dat de nieuwe zoekmachine al gebruikt exact te weten te komen wat de positie was van het keyword dat zij aanklikten. Installeer nu snel dit script en denk mee over de nieuwe analyse mogelijkheden hiermee!

De uitdaging van het verbeteren: klantgedrag kennis

Analisten zijn heel goed in staat om aan te geven waar een verbetering kan worden doorgevoerd en daarbij zal de betere analist ook prima kunnen aangeven wie de groep bezoekers is waarvoor de verbetering moet worden gemaakt (het “wat”). Interactie ontwerpers, visual designers en content specialisten kunnen alles verbeteren (het “hoe”). De grote uitdaging zit in de overgang van informatie tussen deze 2 groepen. Er is een verrijking nodig van de informatie waarmee de mensen van het “hoe” aan de slag gaan: klantgedrag kennis. Ton Wesseling duikt in de sociale wetenschappen en geeft aan wie deze klantkennis bezit en inspireert met een presentatie over morphologische analyse.

Webanalisten.nl is sinds 2008 aanwezig op internet als platform voor online analyse en optimalisatie. Meer dan 40 gastauteurs schrijven wekelijks over hun praktijkervaringen met ons mooie vakgebied. 2 wekelijks wordt hier op marketingfacts.nl een samenvatting van geplaatst.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Dina

    It’s great to find soomnee so on the ball


    25 april 2016 om 21:30

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!