Weekoverzicht Webanalisten (59): Sentiment analyse om conversie verandering te verklaren

Weekoverzicht Webanalisten (59): Sentiment analyse om conversie verandering te verklaren

Webanalisten zoeken websiteWekelijks geeft Webanalisten.nl hier op Marketingfacts.nl een samenvatting van het belangrijkste nieuws op haar website. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting van belangrijkste artikelen blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.

Deze week:

  • Sentiment analyse om conversie verandering te verklaren
  • YouTube’s multi variatie test

Sentiment analyse om conversie verandering te verklaren

Op 10 augustus reageerde Ton Wesseling op een artikel van mij: “Invloed van concurrentie en prijs“. In dit artikel toonde ik aan dat het belangrijk is om voor verklarende analyse over informatie te kunnen beschikken van de prijzen van jouw producten t.o.v. die van de concurrentie. Daarbij zal ook de ideaal converterende webpagina anders er uit zien wanneer je bij de laagte prijzen in de markt zit dan wanneer je bij de hoogste prijzen in de markt zit. In zijn reactie verwees Ton naar het webanalytics 2.0 model volgens Avinash Kaushik waar competitive intelligence een belangrijk onderdeel is.

In een nieuw artikel laat Ton Wesseling zien wat het belang is de “voice of customer” en laat hij zien met welke tools dit gemeten kan worden.

YouTube’s multi variatie test

Multi variatie testen worden tegenwoordig binnen veel bedrijven toegepast. Zo ook bij YouTube. Geben Bouwhuis twitterde over de multi variatie test van YouTube. Dit was voor mij de aanleiding om er een artikel over te schrijven. Het doel van de test was om meer aanmeldingen te krijgen. Dus: meer mensen die een account aanmaken bij YouTube en inloggen. YouTube testte drie secties op de homepage, zoals de aanmeldtekst (knop). Het origineel (“Sign Up”) en de variatie (“SIGN UP”), werden getest. Het origineel bleek beter te werken. In het volledige artikel staan de overige secties die getest zijn en de bijbehorende variaties.

In de reacties op het artikel geeft Willem Spruijt van Yunoo inzicht in een multi variatie test die onlangs bij Yunoo heeft plaatsgevonden. Ook van die test zijn de variaties én de uitkomsten bekend!


Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.