Weekoverzicht Webanalisten (54): Gedragsverschil in de ochtend, middag en avond

Weekoverzicht Webanalisten (54): Gedragsverschil in de ochtend, middag en avond

Webanalisten zoeken websiteWekelijks geeft Webanalisten.nl hier op Marketingfacts.nl een samenvatting van het belangrijkste nieuws op haar website. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting van belangrijkste artikelen blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.

Deze week:

  • Gedragsverschil in de ochtend, middag en avond
  • Conversie optimalisatie in de praktijk (8): gratisadviseurs.nl

Gedragsverschil in de ochtend, middag en avond

De afgelopen twee uur heeft Ton Wesseling van bijna dertig websites met een focus op verkoop van een dienst of product (ecommerce en leadgeneratie websites) bekeken wat de gemiddelde tijdsduur was van het bezoek in de ochtend (6.00 t/m 11.59), middag (12.00 t/m 17.59) en avond (18.00 - 23.59) tijdens de werkweek (maandag t/m vrijdag). Dit om zijn vermoeden te bevestigen dat het gedrag op een verkooppagina tijdens deze dagdelen verschilt. Al eerder had hij al tijdens verschillende multivariatie testen gemerkt dat de ideale pagina tijdens kantooruren significant anders is dan de ideale pagina in het weekend, maar nu werd hij getriggerd door de resultaten van een analyse van de persoonsgegevens van klanten van een verkoop website.

Ton deed zijn analyse en publiceerde resultaten op webanalisten.nl.

Conversie optimalisatie in de praktijk (8): gratisadviseurs.nl

In de praktijkcase van Gratisadviseurs.nl is inmiddels het tweede experiment afgerond. Het tweede experiment heeft als doel om meer bezoekers te converteren naar vraagsteller. We willen onderzoeken in hoeverre kleine aanpassingen aan de inhoud (titel en tekst) invloed hebben op deze conversie.

Doelstelling:
Conversie van bezoeker naar vraagsteller verhogen

Hypothese:
1. Door de ‘Vraag stellen?’ titel te wijzigen en het gratis aspect te benadrukken zal de conversie van bezoeker naar vraagsteller toenemen.

2. Door de tekst onder de ‘Vraag stellen?’ mogelijkheid te wijzigen of weg te laten zal de conversie van bezoeker naar vraagsteller toenemen.

Bekijk welke varianten getest zijn en wat de uitkomsten van het tweede experiment waren.


Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.