Weekoverzicht Webanalisten (50): Quick wins via bouncerate

Weekoverzicht Webanalisten (50): Quick wins via bouncerate

Webanalisten zoeken websiteWekelijks geeft Webanalisten.nl hier op Marketingfacts.nl een samenvatting van het belangrijkste nieuws op haar website. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting van belangrijkste artikelen blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.

Deze week:

  • Quick Wins via Bounces?
  • NIMA Congres: Een wereld te winnen
  • Inzichten Design for Conversion 2009 - Paul Hughes

Quick Wins via Bounces?

Meer conversie uit je bestaande bezoekers, dat toch de vrije vertaling van conversieverhoging, nietwaar? Maar waar begin je dan? Zoals velen zullen weten worden er meestal 2 speerpunten aangereikt om te starten:

1. Kijk naar je content met de hoogste bouncerate
2. Optimaliseer en investeer verder in verkeersbronnen met de hoogste waarde per bezoeker

Er van uitgaande dat we het hier allemaal wel grotendeels mee eens zijn, komt er bij ons toch regelmatig de vraag:

“Enkele van mijn contentpagina’s staan ALTIJD bovenaan het lijstje als ik in mijn statistiekenpakket kijk en sorteer op ‘hoogste bouncerate bovenaan’. Hoe kan dat? Want een bouncerate van 100% over 500 bezoekers vinden klanten dan toch wel heel vreemd, zou het dan zo zijn dat iedereen die op die pagina komt daar weggaat?” Gerben Bouhuis geeft antwoord en laat zien wat je kunt doen om meer inzichten te halen uit de bouncerate.

NIMA Congres: Een wereld te winnen

Verleden week vond in Amsterdam het eerste NIMA congres over online marketing plaats. Met dertig sprekers had de organisatie een uitermate sterk programma neergezet, en werden de bezoekers voor de uitdaging gesteld hier een keuze uit te maken.

Het congres was vooral gericht op marketeers die in hun dagelijkse beroepspraktijk steeds meer met online marketing te maken kregen. Uit de “professionele webanalytics”-hoek waren minder bezoekers aanwezig.

Hoewel de “learnings” van het NIMA-congres voor de bezoekers van webanalisten.nl niet heel nieuw zullen zijn, was er een aspect dat me wel heel sterk opviel: de totaal verschillende beleving van online marketing.

Voelde Jeroen Langedam me tijdens het Webanalytics Congres 2009 als marketeer haast aangevallen door de opmerkingen die de aanwezigen maakten over het niet-begrijpen van de materie door de marketeer, bij NIMA viel me op dat de aanwezigen wel heel graag willen, maar het -inderdaad- allemaal nog niet helemaal begrijpen.

Inzichten Design for Conversion 2009 - Paul Hughes

In twee voorgaande artikelen van mede-bloggers Bas Noordermeer en Anemone Romme is al uitvoerig gesproken over de inhoud van het Design for Conversion 2009. Een hectisch maar toch zeer inzichtelijke ervaring.

Terwijl ik de artikelen terug lees vraag ik me toch eerlijk af wat ik nog zou kunnen toevoegen om deze ervaring nog meer met jullie te delen. Nog meer quotes? Nog een kort bullet point overzicht van de keynote speakers? Nee, eigenlijk niet. Hoewel ik zelf niet erg grafisch ben ingesteld, met andere woorden, mijn afwezige teken talenten, vind ik dat je met een grafische weergave veel meer kan vertellen dan tekst. Zo was voor Matthew Niederberger, Paul Hughes het hoogtepunt van het evenement.


Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.