Weekoverzicht Webanalisten (49): Verslag Design for Conversion

Weekoverzicht Webanalisten (49): Verslag Design for Conversion

Webanalisten zoeken websiteWekelijks geeft Webanalisten.nl hier op Marketingfacts.nl een samenvatting van het belangrijkste nieuws op haar website. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting van belangrijkste artikelen blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.

Deze week:

  • 17 top quotes vanaf Design for Conversion
  • Nieuwe inzichten door keynotes van Karl Banks (Conversion Rate Experts) en Hannah Donovan (Last.fm)
  • Bekijk de video van presentatie van Dennis Mortensen

17 top quotes vanaf Design for Conversion

Afgelopen vrijdag was Loods 6 op het KNSM eiland te Amsterdam het toneel voor Design for Conversion 2009. Dit is een terugkerend event voor zowel webdesigners als online marketeers, usability specialisten en webanalisten.

De hele dag draaide om conversie, conversieverbetering en design. De dag was zo verdeeld dat tussen de 4 keynotes verschillende cases werden behandeld van o.a. O’Neill en SNS Bank, waarbij aan het einde van de dag één groep met het beste plan de winnaar was. Bas Noordermeer vatte de dag samen in 17 quotes van de verschillende keynotespeakers. Enkele van deze quotes:

“Bij iedere stap moet je iets onweerstaanbaars aanbieden, zodat de bezoeker weer een stapje verder gaat op de website” (het M&M kruimelpad) (Karl Banks, Conversion Rate Experts)
“Positieve magie laat klanten terugkomen en zorgt voor een betere conversie” (Hannah Donovan, Last.fm)
“Welvaart is afgelopen tijd meer dan verdubbeld, terwijl het geluk van de mens hetzelfde bleef” (Dr. Eric Schaffer, Human Factors International)

Lees alle quotes op webanalisten.nl.

Nieuwe inzichten door keynotes van Karl Banks (Conversion Rate Experts) en Hannah Donovan (Last.fm)

Anemone Romme deed ook verslag vanaf Design for Conversion, niet met quotes, zij bracht de inzichten van de eerste twee keynotes in kaart. Een inzicht van elke keynote:

Karl Banks: Ga uit van O/CO -> objection / counter objection. Achterhaal mogelijke bezwaren die bezoekers hebben tegen de aanschaf van je product of dienst en neem dit mee op de website: vertel waarom deze bezwaren ongegrond zijn. Betrek je sales en klantenservice personeel in het ontwerp van de website: zij weten heel goed wat klanten belangrijk vinden.

Hannah Donovan: Vind een goede verhouding tussen verwachte en onverwachte elementen binnen de website.

Lees het volledige verslag + inzichten.

Bekijk de video van presentatie van Dennis Mortensen

Terwijl veel webanalisten aanwezig waren op Design for Conversion in Amsterdam konden de thuisblijvers nadenken over de keynote van Dennis Mortensen zoals opgenomen op het Web Analytics Congres op 28 mei 2009. Meteen ook een mooi eindpunt aan de promtie de afgelopen weken op webanalisten.nl voor deze Indextools / Yahoo! Analytics man.


Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.