Problemen bij upgraden van iPhone naar OS 3.0

Problemen bij upgraden van iPhone naar OS 3.0
, ANWB
@mdebruin

Momenteel zijn erg veel iPhone gebruikers hun Iphone aan het upgraden naar OS 3.0. Dit gaat niet probleemloos. Wereldwijd geeft dit problemen. Ook bij ondergetekende.

{title}

Op twitter stromen de berichten binnen. iPhoneclub twittert dat gebruikers beter nog even kunnen wachten met upgraden.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 21 reacties op dit artikel

  • Raar om te zeggen, maar hier valt natuurlijk niet tegen op te schalen in servers.

    Piek is zo enorm en extreem dat servers rest van het jaar niks aan het doen zouden zijn. Kan economisch niet uit om hier tegen op te schalen

    geplaatst op
  • @Paul: dat denk ik ook. Maar aan de andere kant: dit hadden ze wel kunnen voorzien. iPhoneclub moest ook een voorzetpagina plaatsen om de drukte aan te kunnen.

    Een klein half later kon ik mijn installatie wel afmaken, gelukkig.
    Maar de foutmelding is op z'n minstonduidelijk. Als er had gestaan "Wegens drukte kunnen wij u momenteel niet activeren, probeer het later nog eens", dan wist ik wat er aan de hand was. Nu ging ik maar op twitter zoeken of ik de enige was met het probleem. Zodoende kwam ik erachter wat de oorzaak was (de drukte).

    geplaatst op
  • @Mark: ik ben het er wel mee eens dat ze best een duidelijkere melding hadden kunnen geven. Ik had al wel het vermoeden, maar bij mij werd het ook bevestigd op Twitter.

    geplaatst op
  • vanmorgen moeiteloos gedaan...heel noord amerika slaapt...

    geplaatst op
  • Gisteravond om iets over 19:00 uur. Geen enkel probleem gehad.

    geplaatst op
  • Hi,

    Ik heb een iphone met een Telfort-abonnement. Vandaag - 18 juni - wilde ik de nieuwe upgrade binnenhalen. Het duurde lang, maar het ging goed totdat de iphone bijgewerkt moest worden. Er kwam net zo'n venstertje als Mark de Bruin kreeg in beeld, alleen met de melding dat of de simkaart niet klopte of verkeerd geplaatst was of dat de iphone door een code ontgrendeld moest worden. Ik heb de iphone los gehaald en het toestel ontgrendeld, maar nu kan ik er nog steeds alleen maar noodoproepen mee doen. Volgens iemand van Telfort komt dat omdat ik geen T-Mobile-abonnement heb.
    Wie herkent dit en beter nog: wie weet er een oplossing voor???

    geplaatst op
  • @Marion: Het probleem is er bij mijn iPhone ook. Iemand een oplossing?

    geplaatst op
  • Da's nou vervelend Marion en Thijmen. Er werd overigens nog ZO gewaarschuwd om NIET te willen upgraden met een ge-Jailbreak-te iPhone. Altijd eerst un-Jailbreaken en DAN PAS upgraden. Da's in jullie geval natuurlijk lastig (vanwege geen T-Mobile abo).
    Misschien dat je op iPhoneclub.nl ergens kan vinden hoe je je probleem oplost.

    geplaatst op
  • vrienden,
    Ik krijg na de update naar 3.0 ineens een melding dat ik de iPhone eerst moet herstellen via de herstelmodus voordat ik hem kan gebruiken. Dat heb ik nu 3 keer gedaan, maar ik blijf de melding krijgen. de Iphone zelf doet niets meer , hij blijft hangen op het plaatje met de stekker en het Itunes logo. wat nu ??

    geplaatst op
  • @Rik: iTunes laten draaien en de USB stekker in de iPhone pluggen en wachten. Komt vanzelf goed.

    geplaatst op
  • Hier hetzelfde. Doet het nu wel weer alleen alle apps weigeren. Dus nu.nl, journaal etc.
    Alleen mail, agenda en ipod...

    geplaatst op
  • Na installatie van de nieuwe 3.0 software werd de telefoon opnieuw opgestart en waren alle door mij eerder geinstalleerde programma's verdwenen. totaal 42 stuks weg waarvan een groot aantal ooit gekochte programma's. Mogelijk weet iemand hoe dit weer te herstellen.

    geplaatst op
  • DAT is balen zeg!

    Heb je misschien vergeten om in te stellen dat iTunes een backup van je iPhone bewaart?
    Maar eh... de Oplossing?

    Ik denk: Opnieuw 'downloaden'. iTunes weet immers welke Apps je gekocht hebt.

    geplaatst op
  • Hier nog iemand met een Iphone waarbij alleen noodoproepen nog maar mogelijk zijn... En dit is een normale Iphone gekocht bij T-Mobile.... Straks dus maar even langs, maar vervelend is het wel!

    geplaatst op
  • Een aantal mensen hierboven beschrijft dat het toestel blijft hangen op het schermpje met iTunes / USB-stekkertje / noodoproep. Normaal gesproken lost zich dat op door het toestel aan iTunes te hangen. Ik had hetzelfde probleem echter enkele weken geleden ook, ver voor 3.0 dus. Toestel was niet meer te gebruiken, zowel T-Mobile als Applestore kregen hem niet meer aan de praat. Toestel is nu vervangen door nieuw exemplaar. Inmiddels (op de 17e) geupgrade naar 3.0: dat verliep niet geheel vlekkeloos, maar uiteindelijk wel succesvol.

    geplaatst op
  • Àan de mensen met hetzelfde probleem als Marion,

    Ik heb hetzelfde gehad. Het was verholpen door de iphone uit te zetten, los te koppelen, aan te zetten, simlock intoetsen(0000 vaak) en toen wachten op apple om er door te komen.

    Reactie op artikel;
    Beetje jammer dat dit in de nieuwsbrief moet. Het was te verwachten. Immers miljoenen mensen tegelijk die de upgrade willen downloaden gaat nooit niet lukken, apple niet, google niet, of microsoft niet. Met welk product dan ook.

    geplaatst op
  • Een complete handleiding voor upgrade naar 3.0 @ iPhone OS 3.0 Upgrade Guide

    geplaatst op
  • ik ben de code van me toetsen vergeten . mijn i phone gaat wel aan maar verder kan ik niets weet iemand hoe ik dat kan oplossen

    geplaatst op
  • Hooi!
    Ik heb gister mijn iphone ge-update.. heel leuk en het ging geweldig! Maar....(!!!!!!!) nu gaat mijn telefoon niet meer aan. Nadat hij had aangegeven dat de batterij leeg was viel hij uit (logisch;-)) dus deed ik hem in de oplader (ook logisch) maar blijft het beeldscherm zwart en reageert het nergens meer op. Home en aan/uit knop 15 sec. of zelfs langer ingedrukt gehouden maar geen reactie.. Moet ik nu doen?

    geplaatst op
  • Hallo allemaal,

    Ik heb afgelopen week mijn iphone GS4 gesynchroniseerd met m'n Imac.
    Software update, nieuwe nummers etc.
    Maar na deze update start mijn iphone zich na een minuut of 3 automatisch opieuw op tijdens een telefoon gesprek.
    Heel erg irritant bij belangrijke gesprekken!
    Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen of wat ik eraam kan doen?

    Alvast bedankt!

    geplaatst op
  • Ik heb geen iPone 4 GS, maar wel een goede raad: Niet zelf gaan prutsen maar wel met rasse schreden naar de T-mobile winkel en hen dit probleem laten oplossen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.