Nieuw online vrouwenplatform: Budhi.nl

Nieuw online vrouwenplatform: Budhi.nl

{title}Sanoma Uitgevers lanceert vandaag officieel een nieuwe communitysite: Budhi.nl. Het moet een platform zijn voor vrouwen van 25 tot 40 jaar die mode- en beautybewust zijn én bewust in het leven staan. Het persbericht, over de doelgroep en de bedoeling: ‘Ze denken na over waarom bepaalde dingen in het leven gebeuren en wat ze er eventueel van kunnen leren. Budhi heeft als doel in grote of kleine mate te inspireren, iets te raken of een glimlach op het gezicht te toveren. Op een luchtige en toegankelijke manier is het een spiegel voor veel vrouwen.’

Het idee is bedacht door Marjolein ter Braak, 27 jaar, afgestudeerd in Communicatie. Ze presenteerde vorig jaar haar plan aan Sanoma, die haar de kans heeft gegeven het idee te vertalen naar een online platform. ‘Dat ik deze mogelijkheid heb gekregen is geweldig. Ik miste een glossy titel waar bewustwording en het uiterlijk als een soort yin yang in elkaar verweven zijn. We zijn nog maar net een maand live en hebben nu al een uniek bereik dat vier keer hoger is dan verwacht. Een bevestiging dat niet alleen ik de behoefte heb aan een platform als dit’, aldus een enthousiaste Ter Braak.

Ikzelf, doelgroepvrouw, word behoorlijk moe van dergelijke Buddha-initiatieven. Happinezz, Flow, Esta, een collega lepelt de titels zonder problemen rap op. Een kleine wegtrekker overvalt me bij een pay off als ‘pumps, liefde en buddha’, maar natuurlijk ben ik toch even wezen kijken voor een snelle indruk.

{title}

‘Trek je inzichtkaart’, ‘De kunst van het balanceren’, ‘Leef elke dag’, ‘Mijn geluksmoment’, het is me meteen duidelijk dat ik snel weer weg wil. Vijftien jaar geleden was ik voor dergelijke kost nog wel te porren, maar nu komt het mijn neus uit. Ik klik door naar Marjolein, Elles, Susanne en Anna. Mooie vrouwen met een uitstraling van succes links op het scherm. Marjolein is de geestelijk moeder uit het persbericht; met de drie anderen schrijft ze de artikelen.

Op de site verder de mogelijkheid om een profiel aan te maken en een blog bij te houden. Daar wordt al redelijk gebruik van gemaakt. In een maand tijd een stuk of 20 postings. Schrijfsters hebben hun profielen opgeleukt met hun geluksmoment en inspiratiefoto’s. Uit het persbericht:

“Liggend in een onmogelijke yogahouding bedenken dat je je Chanellippen vergeten bent bij te werken, geïnspireerd de Dalai Lama quoten in een gesprek over de liefde met vriendinnen, jankend in je joggingpak op de bank om het levensverhaal en de levenslessen van een 80-jarige.”

De vormgeving is VT-Wonen meets Flickr meets Libelle en ik voel me er niet thuis. Maar wie weet. Waarom zou het eigenlijk NIET kunnen dat Margriet-, libelle- Happinezz-, Flow-, Esta-, Viva-, en Flairlezeressen en masse overstappen naar deze community?


Geplaatst in

Delen



Er zijn 9 reacties op dit artikel

  • Best vreemd dat Sanoma wéér een nieuw vrouwenmerk in de markt zet (naast drukbezochte sites als Viva en Vrouw Online). De inhoud doet me nog het meest denken aan Flow, een titel die vorig jaar is gelanceerd. Waarom daar geen koppeling mee gemaakt? Ben benieuwd of adverteerders de doelgroep hier willen bedienen naast de in het artikel al genoemde voorbeelden.

    geplaatst op
  • Weer typisch Sanoma..... Zelf een doelgroep creëren die eigenlijk helemaal niet bestaat....Waarom proberen ze toch iedereen altijd in een hokje te duwen?? En dat werkt tegenwoordig dus niet meer, zeker niet online.....

    geplaatst op
  • Er zit een spelfout in! Daar word al redelijk gebruik van gemaakt. In een maand tijd een stuk of 20 postings. Schrijfsters hebben hun profielen opgeleukt met hun geluksmoment en inspiratiefoto’s. Uit het persbericht:
    Het is DAAR WORDT REDELIJK GEBRUIK VAN GEMAAKT..

    Dus met T

    geplaatst op
  • Bedankt Mevr. Slordig van me. 't' Ondertussen geplaatst.

    geplaatst op
  • @Wendy: is dit nu het tweede vrouwenplatform in korte tijd dat Sanoma lanceert? Ik heb het idee dat ik nog niet zo heel lang geleden ook een nieuw vrouwenplatform van Sanoma voorbij zag komen of gaat het hierbij om een en hetzelfde platform?

    geplaatst op
  • @marco Sanoma heeft op 3 juni samen met Unilever Yunomi gelanceerd. De doelgroep is iets anders. Uit het persbericht toen: 'Het nieuwe platform richt zich op vrouwen tussen de 30 en 50 jaar. Yunomi is een platform voor en door vrouwen en biedt een podium waarbij vrouwen zelf betrokken raken, inspiratie en informatie kunnen opdoen en regelmatig verrast worden. Uniek aan Yunomi is dat actieve leden voor hun deelname regelmatig worden beloond met bijvoorbeeld een cadeautje en interessante kortingen. Daarnaast worden bezoekers uitgenodigd om hun eigen verhalen te delen of te reageren op die van anderen. Voor dit initiatief werkt Unilever Benelux nauw samen met haar partners Sanoma Nederland, Emakina.NL en Microsoft.'

    geplaatst op
  • Nou, dat is inderdaad wel erg uniek.... Leden belonen met een cadeautje (proefzakje soep) of kortingen (3 blikken Knaks halen, 2 betalen.....Revolutionair!!

    geplaatst op
  • Hier zit toch niemand op te wachten? Stukjes flauwe content geschreven met in het achterhoofd een potentiele sponsor en/of adverteerder.

    Zonde van de pixels wat mij betreft.

    geplaatst op
  • Iemand enig idee hoe het staat met Budhi.nl en/of Yunomi.nl?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.