• Mobile
    wordt gesponsord door

Q-pon opent loket op Telegraaf.mobi

Q-pon opent loket op Telegraaf.mobi

Al eerder schreven wij hier op marketingfacts.nl over Q-pon, een mobiele site met kortingsbonnen. De reacties naar aanleiding van dit artikel van Matthijs logen er niet om. Niet iedereen was overtuigd van dit concept. Een aantal jaren geleden had je al een Mobiele Kortingsbon en de uitvoering van Q-pon overtuigde ook niet iedereen. Richarda merkte terecht op dat het wellicht pas een succes kan worden als de massa bereikt kan worden.

De Telegraaf ziet er wel wat in lijkt het, want sinds kort heeft Q-pon een “loket” op telegraaf.mobi. Dit zeggen, er staat een link op de mobiele site van De Telegraaf waar ik naar een pagina op Qpon.nl kan gaan die eruit ziet als een pagina van De Telegraaf….

{title}

Persbericht-taal
Q-pon zelf omschrijft de samenwerking als volgt in een persbericht dat vandaag bij de redactie van Marketingfacts binnenkwam:

“Location based advertising op mobiele site van De Telegraaf. Sinds vorige week kan elk bedrijf een kortingsbon plaatsen op de mobiele website van De Telegraaf. Uniek aan deze nieuwe categorie is de mogelijkheid voor consumenten om locatie gebaseerd kortingsbonnen op te zoeken en direct te verzilveren met de mobiele telefoon. Deze unieke categorie op de mobiele website wordt mogelijk gemaakt door een samenwerking tussen Telegraaf Media Groep en Q-pon. Q-pon is de Nederlandse kortingsgids voor de mobiele telefoon.”

Echt Location based?
Persoonlijk kan ik wel betere location based koppelingen bedenken voor Q-pon dan een zoekmachine waar je op plaatsnaam kan zoeken. Koppel de bonnen aan de routes die mobiel gepland worden bij de mobiele routeplanners van Nederland. Dus koppel bonnen voor Eindhoven aan routebeschrijvingen naar Eindhoven. Of koppel het aan mobiele zoekdirectories als iLocal en de Telefoongids. Of nog beter, koppel het aan het populaire LBS diensten als Around Me door een rubriek met kortingen te openen.

Blijft het uniek?
We kunnen via Google bijhouden hoe uniek deze samenwerking zal zijn en of Q-pon wellicht nog meer loketten gaat openen. Ik ben benieuwd hoe succesvol deze samenwerking met De Telegraaf is voor Q-pon. Dat het een interessante deal voor Q-pon is, moge duidelijk zijn. De mobiele site van De Telegraaf is een van de meest bezochte mobiele sites.

Interview
Op het moment dat Q-pon officieel startte in augustus 2008 hield Marketingfacts een interview met commercieel directeur Patrick Wilson. Zie hieronder:

 


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Gefeliciteerd q-pon met deze deal. Telegraaf.mobi is een mooi afzetkanaal.

    Gr. Stijn

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.