Korte tv-spot met tag-on meest effectief

Korte tv-spot met tag-on meest effectief
, Habbo.nl

{title}Om de koopintentie voor een merk te verhogen, kunnen adverteerders het beste een tag-on inzetten. Een kort extra stukje dat na uitzending van een hoofdcommercial verderop in het reclame blok wordt vertoond. In een tag-on wordt bijvoorbeeld een speciale aanbieding genoemd, of een specifieke dealer. De hoofdcommercial staat vast en blijft onveranderd, maar in de tag-on kunnen elke keer wijzigingen zitten. De lengte van een televisiecommercial heeft geen invloed op de koopintentie. Dit blijkt uit AdMeasure, een effectiviteitsonderzoek uitgevoerd door Ster (daar werk ik) en MarketResponse.

Nicole Engels, Research Director bij Ster, zegt in het persbericht van gisteren: ‘Een commercial die als doel heeft de koopintentie te verhogen, is effectiever met een tag-on. Niet zo vreemd, want de tag-on bevat vaak een call to action. Het maakt dan niet uit of de hoofdcommercial een 15-seconden spot is of een spot van 40 seconden. Adverteerders kunnen met dit gegeven flinke besparingen realiseren.’

Koopintentie verhogen
‘De helft van de commercials die er goed in slagen de koopintentie te verhogen, maakt gebruik van een tag-on. Ter vergelijking: bij de commercials die niet of nauwelijks effectief zijn, is dit slechts een kwart,’ aldus Berlinda Harkink, Expert Communicatiemanagement bij MarketResponse. ‘Omdat de lengte van de commercial er niet toe doet, kunnen adverteerders beter kiezen voor een korte hoofdcommercial met een tag-on, dan voor een lange commercial zonder tag-on. Zeker in een tijd van gelimiteerde reclamebudgetten kunnen zij hier hun voordeel mee doen.’

Onderzoek
In het onderzoek zijn ruim 80 televisiecommercials getest en gedurende twaalf weken op merkeffecten gevolgd. De commercials zijn afkomstig uit diverse branches en zijn bij alle televisie-exploitanten ingezet.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • Zijn er wat meer specs te verkrijgen van dit onderzoek. Ik vond het zo'n leeg en loos persbericht . . . Het enige wat er in staat is: maak je hoofdcommercial korter en maak er een twin-spot bij.

    geplaatst op
  • @ Peter Wiegman

    wat is je mail adres? Als ik het antwoord met tabellen in de reacties plak dat wordt het 1 grote chaos.

    geplaatst op
  • @Paolo dank je, maar ik heb de spullen inmiddels binnen via jouw collega. Hoop straks een posting te maken in combinatie met dit artikel.

    geplaatst op
  • Iets later dan gedacht, maar de posting is er.

    geplaatst op
  • Zou iemand mij de cijfers en facts van een tag-on kunnen mailen?

    Patrick van den Berg
    Sales RTV L.O.V.E.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.