Startpagina.nl lanceert Startpagina.nl zakelijk

27 februari 2009, 05:51

{title}

Startpagina.nl heeft gisteren Startpagina.nl/zakelijk gelanceerd, de ‘eerste zakelijke portal voor professionals, freelancers en mkb’ers,’ zo meldt het persbericht. Met Startpagina Zakelijk biedt Ilse Media het laatste zakelijke nieuws van NUzakelijk.nl, actuele beursinformatie en een hoop verwijzingen naar zakelijke sites en diensten.

Carlo van Houtum, uitgever Startpagina: ‘De populariteit van beurskoersen en grafieken bij Startpagina bezoekers was voor ons aanleiding om te kijken of we deze groep beter konden bedienen. Door in eigen huis de krachten te bundelen met NUzakelijk.nl, brengen we de kwaliteit van de nieuwsvoorziening samen met de overzichtelijkheid van Startpagina.’ Qua content niets nieuws. Vast een mooiere advertentiepropositie.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Andrew Gerssen

    Startpagina was vooruitstrevend, maar daar is niks van over gebleven. Als je een nieuwe pagina lanceert (wat niet meer nieuwswaardig is) dan kan je toch wel wat aandacht besteden aan de vormgeving. Dit stamt nog uit de jaren 90. Startpagina heeft veel meer potentie!


    27 februari 2009 om 13:42
    Thomba

    Startpagina heeft zoveel bezoekers bij de gratie van een hele generatie die niet weet hoe ze hun opstartpagina moeten veranderen. Het is ook bizar hoeveel er betaald wordt voor de clicks.

    De hoge prijzen kunnen (konden) gevraagd worden omdat er bedrijven op de deur staan te kloppen om op de pagina te mogen staan met hun link. Dat leidt naar mijn mening tot het gevoel bij Ilse dat als een nieuwe site maar een beetje linkt met startpagina home het tot een instant succes leidt.

    Het gaat eenvoudig weg om de traffic naar bedrijven toe, simpel CPC based, duidelijk verhaal.

    Maar…het opstarten van deze nieuwe startpagina heeft volgens mij geen enkele toegevoegde waarde in de markt. Het is de zoveelste salesdriven activiteit afgeleid van Startpagina. Met zo min mogelijk effort het meeste uit de markt schleppen. Ik roep dan ook de bedrijven op om eens serieus te kijken naar andere online mogelijkheden, en dan vooral BT, Virals etc.

    Never underestimate the power of change


    27 februari 2009 om 15:27
    Mark de Bruin

    Hi Matthijs,

    Dit is toch geen nieuws?

    Het is meer een sprong van een kat in het nauw?

    Mark


    28 februari 2009 om 14:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!