Nieuwe 10 Minuten podcast :: Effectmeting

Nieuwe 10 Minuten podcast :: Effectmeting

10 Minuten :: Innovation Graveyard“Wat doet het voor mijn merk?”. Hier geven veel rapportages van online campagnes geen antwoord op. Deze nieuwe 10 Minuten podcast van Dirk Johan Klanker en Jeroen de Bakker op het gebied van merken, media & technologie gaat in op het meten van effectiviteit.

Aan de orde komen onderwerpen als kwantitatief meten, reclame-effecten zoals die bij traditionele campagnes worden gemeten en de rol van gevestigde onderzoeksbureaus en snelgroeiende partijen als MatrixLab. Veel luisterplezier & het vernijn zit in de staart van deze 10 Minuten.

Beluister de ‘10 Minuten :: Effectmeting’-podcast hier

Eerdere uitzendingen van de 10 Minuten podcast zijn:

 


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Interessant onderwerp en het raakt de kern. Graag wil ik ons inzicht delen mbt de mogelijkheden van online tracking onderzoek.

    Het opstellen en analyseren van contactgroepen op basis van herkenningsvragen of contactkanssoftware is een methodiek die mbt online campagnes een stuk nauwkeuriger kan. Hierin blijven enkele traditionele onderzoeksbureaus achter. Echter onze ervaring leert dat het gebruik van cookies ook niet de heilige graal (lees: onbetrouwbaar) is voor dergelijke effectmetingen.

    Voor het bepalen van de (optimale) contactfrequentie van respondenten met de online uitingen zet MeMo² meetpixels in die niet afhankelijk zijn van cookie informatie. Deze technologie geeft ons een valide en completer overzicht van de online reclame-effectiviteit. Onderzoek obv cookies wordt onbruikbaar bij het wissen van de cookie-informatie -op maandelijkse basis wist een aanzienlijk deel van de internetgebruikers hun cookies- en daardoor ontstaat een onvolledig en incorrect beeld van de feitelijke reclame-effectiviteit.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.