• Mobile
    wordt gesponsord door

Bild verkoopt mobiele camera’s om burgerjournalistiek te stimuleren

Bild verkoopt mobiele camera’s om burgerjournalistiek te stimuleren

{title}Een klein berichtje in NRC.next vanmorgen met als titel ‘Bild schakelt mobieltje in.’ De Duitse krant Bild, ook wel Bild-Zeitung genoemd, gaat samen met supermarktketen Lidl digitale camera’s verkopen om de burgerjournalistiek te bevorderen. “Zelf kunnen we niet alles coveren. De burger kan daarbij behulpzaam zijn”, aldus de krant. De camera moet 69,99 euro gaan kosten en is inclusief software waarmee beelden direct kunnen worden geupload naar de redactie of naar de videowebsite YouTube. Op de website van Bild staan tips om de Leser-Reporter-Kamera te bedienen. Voor nieuwswaardige beelden gaat Bild eventueel betalen.

Ook in Nederland maken steeds meer dagbladen en nieuwssites gebruik van user generated content. Zo kun je o.a. bij Telegraaf, de Wegener-dagbladen en NU.nl eigen beeldmateriaal uploaden. De volledig op user generated content gebaseerde nieuwssite Skoeps stopte eerder dit jaar omdat men de site financieel niet rendabel kon krijgen.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.