De staat van Marktgerichte Innovatie in Nederland

De staat van Marktgerichte Innovatie in Nederland

{title}Innovatie. Een bekend buzzword voor velen, iedereen kent wel aansprekende voorbeelden van innovatie. Daarom wordt deze term, terecht, vaak gebruikt. Ook door managers. Innovatie staat namelijk steevast in de top 5 van prioriteiten van managers. Maar wat is innovatie? Is dit een hippe website of een mooi nieuw product? En een nieuw smaakje dan? Gebeurt innovatie alleen bij de Apple’s van deze wereld? Waarom is innoveren een ingewikkelde opgave? Hoe scoren Nederlandse bedrijven hierop? En in het bijzonder: hoe scoort uw bedrijf op innovatie? Interessante vragen voor een onderzoek. Denken wij bij SixFingers. Daarom nóg een onderzoek, dat ik namens SixFingers mag uitvoeren.

Waarom nóg een onderzoek? In veel research blijft het innovatie- en implementatieproces een black box. Ik focus daarom, in een nieuw onderzoek over innovatie dat ik aan het opzetten ben, op marktgerichte innovatie. Innovaties dus, specifiek op marketing- en strategiegebied, altijd met directe waarde voor de (eind)klant.

Lijkt het u interessant hier eens over van gedachten te wisselen? Komt u (dagelijks) in aanraking met innovatie? En wilt u een bedrage leveren aan het debat over innovatie in Nederland? Benieuwd naar dit onderzoek? Neem dan contact op met mij (.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)). Mijn onderzoek (UvT) mondt uit in een gedegen en praktisch kwalitatief onderzoek, waarvan de samenvatting van de resultaten op Marketingfacts worden gepubliceerd. Daarnaast volgt hierop een grootschalig kwantitatief onderzoek naar marktgerichte innovatie.

U ontvangt als dank hiervoor (een interview kost u een uur) het boek ‘Branchmarking - over inspiratie, ideeën & innovatie’, en de uitgebreide resultaten van het onderzoek Iedere bijdrage aan het debat over innovatie in Nederland helpt ons allemaal verder.

Six Fingers?
Six Fingers is een innovatiebureau dat zich focust op zowel strategische als tactische marktgerichte innovatie. Door tijdens de ideeëngeneratie te focussen op best practices uit andere branches (Branchmarking®) en tijdens de implementatie op het helder prioriteren en oppakken van de gekozen ideeën.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.