• Usability & design
    wordt gesponsord door

Weekoverzicht Webanalisten.nl (20): De lessen van Barack Obama

Weekoverzicht Webanalisten.nl (20): De lessen van Barack Obama

Webanalisten zoeken websiteWekelijks geeft Webanalisten.nl hier op Marketingfacts.nl een samenvatting van het belangrijkste nieuws op haar website. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.

Deze week:

  • Lessen van Obama: ga voor de zachte conversie
  • Obama’s Lorem Ipsum
  • Stop met geschreven rapportages, gebruik screencasts!

Lessen van Obama: ga voor de zachte conversie
Obama’s team heeft het bewezen, de “zachte conversie” is misschien wel belangrijker dan de “harde conversie”. Ondanks dat de donatie knop op de Obama website redelijk groot en mooi rood is, richt 60/70% van de pagina content zich op de zachte conversie. Niet nu verkopen, maar zorgen dat je bezoekers anderen aanzetten tot bezoeken en kopen. Joost de Valk laat zien hoe Obama de mensen hiervoor online activeert.

Obama’s Lorem Ipsum
Dat niet alle bij Obama geweldig is blijkt wel uit het feit dat er werd opgemerkt dat op Obama’s nieuwe site Change.gov zijn aavraagformulier (waarvoor?) vol staat met Lorem Ipsum teksten. Jawel! Helaas staan de Lorem Ipsum teksten nu niet meer online, maar er is nog genoeg te leren van de nieuwe site van Barack Obama. Reinout Wolfert klikte wat in het rond en vond wat aparte zaken in de website.

Stop met geschreven rapportages, gebruik screencasts!
Recentelijk als webanalist weer zo’n mooi rapport verzonden met de laatste stand van zaken van de website? Of als manager datzelfde prachtige rapport ontvangen met al die mooie data? Hoe mooi en goed de webanalist het rapport ook maakt, hoe zeer de manager zijn best doet, als het rapport uberhaupt al gelezen wordt, dan nog blijft het in samengevatte vorm een rapport met data en weinig inzichten. Het kan nu anders: met screencasts! Ton Wesseling laat zien hoe je effectief een screencast kunt gebruiken als vervanging of aanvulling van een standaard rapportage.


Delen

0
0


Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Tijdens de verkiezing was ik in Amerika. We hebben daar een gesprek gehad met:
    Joseph Mercurio. Hij gaf aan dat Obama 5 miljoen vrijwilligers had. 5 miljoen mensen die op de een of andere manier actief betrokken waren bij de campagne. Niet te geloven. Ook gaf hij aan dat het de eerste keer was dat een president alleen op het podium stond. Dus niet met de sponsors of de partij bobo's. Helemaal alleen. Alle andere "belangrijke" mensen stonden tussen het volk, zoals Oprah Winfrey. Ook was de speech niet in een ballroom maar in een park met meer dan 160.000 mensen. Hiermee wilde hij duidelijk maken dat het moment was aangebroken dat de bevolking en hij samen de leiding over het land had.

    Ook gaf Mercurio aan dat een van de techneuten van Facebook in de internet strategie zat van Obama. Mercurio zei dat dit de eerste campagne was van de 21e eeuw. De beste campagne van de 20e eeuw was die van Hillary Clinton. Obama was de eerste die de nieuwe media zo goed en zo effectief had gebruikt.

    geplaatst op
  • @Erdinç Saçan: Hoezeer ik ook onder de indruk ben van de wijze waarop Obama's team de burgers wist te mobiliseren, toch denk ik dat Mercurio overdrijft als hij zegt dat de Democraten vijf miljoen vrijwilligers wisten te mobiliseren. Ik ben benieuwd wat hij rekent onder "op de een of andere manier actief betrokken bij de campagne." Zou hij ook de mensen meetellen die ooit eens een online petitie hebben ondertekend?

    geplaatst op
  • @Jeroen Mirck: Dat zou zo maar kunne. Laten we niet al te veel stil staan bij de exacte aantal. Het is wel een feit dat in Amerika veel jongeren en Afro-Amerikanen naar de stembus zijn gegaan dan voorheen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.