Getronics presenteert nieuw logo op Utrecht CS met musical

Getronics presenteert nieuw logo op Utrecht CS met musical

Het nieuwe logo en huisstijl van Getronics (onderdeel van KPN, vandaar die toevoeging ‘A KPN Company’) werden gisterochtend gepresenteerd aan het grote publiek op Utrecht Centraal via bovenstaande musical. Pas op 2 minuut 37 valt voor de eerste keer de naam van Getronics. Deze actie vormt de aftrap van de nieuwe merkcampagne. Ik vind het logo super, en deze actie eigenlijk ook wel. Musical duurt wellicht iets te lang, maar omdat er steeds meer zangers bij komen, blijf je wel getriggerd. Ik tenminste wel.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 26 reacties op dit artikel

  • Wat vind je zo super aan het logo? Ik vind het foeilelijk.

    En, is treinreizend publiek nu echt waar Getronics het van moet hebben?

    geplaatst op
  • Lelijk lettertype, lelijk logo in z'n geheel, musical dat veel te lang duurt.
    Van mij mag het de prullenbak in. (maar ja who am i)

    geplaatst op
  • @MarcoS: Vind het idee dat het fluid is erg gaaf. De letters zijn strak, en de bol zit er lekker in. Enorme verbetering.

    Over treinreizend publiek: tja. Dit is een aftrap. En ik vind, ongeacht of ze daar inderdaad het b2b publiek mee bereiken waar het overgrote deel van het klantenbestand uit bestaat, het wel een leuke, creatieve actie.

    geplaatst op
  • Ben ik gek of zie ik nu het oude logo op hun site? http://www.getronics.nl/

    geplaatst op
  • Vind het wel een aardige actie en vwb logo, mwoah. Waar ik wel benieuwd naar ben, zouden ze hiervoor nu toestemming voor hebben moeten vragen aan NS?

    @Bertil: volgens mij hebben ze je bericht gelezen en inmiddels de site aangepast ;-)

    geplaatst op
  • Op Molblog weinig fans van dit nieuwe logo
    http://www.molblog.nl/Merken/7684

    geplaatst op
  • Goed uitgevoerd...check Improv Everywhere, dan weet je waar ze het vandaan hebben. http://www.youtube.com/watch?v=dkYZ6rbPU2M

    geplaatst op
  • @Willem: ik wist dat ik het ergens van herkende, was inderdaad Improv Everywhere; thx voor de update!

    geplaatst op
  • @frank

    Het lettertype is volgens mij een (zelf gefabriekte) variant op Helvetica. Het font is wel mooi, hij is alleen heel erg beroerd toegepast. Dit logo zal in ieder geval geen prijzen gaan winnen..

    De guerrilla actie is ook niet echt super origineel, maar wel aardig uitgevoerd en goed geedit,

    geplaatst op
  • Het logo vind ik echt super lelijk, maar het filmpje, FANTASTISCH!!! Waarom was ik nou net gisteren niet op Utrecht Centraal. :P
    Het einde is alleen een beetje zwak, je ziet mensen kijken van 'was dit het nou alweer?'.

    geplaatst op
  • Ahhh had ze het een 1,5 uur eerder laten doen! Dan had ik het ook kunnen zien!
    Het logo vind ik niet heel bijzonder, niet lelijk, ook niet subliem mooi.

    De actie vind ik daarentegen enorm leuk bedacht! Aan de hand van dit soort nieuwsberichten krijgt het natuurlijk de nodige aandacht! :)

    Binnenkort ook maar eens een leuke actie bedenken voor mijn werkgever! ;)

    geplaatst op
  • Geloof dat Bert Brussen er iets anders over denkt ;-)
    http://www.bbrussen.nl/2008/10/15/tenenkrommende-reclame-maken-het-kan-met-getronics/

    Iemand hier toevallig aanwezig geweest bij dit optreden gisteren op CS Utrecht?

    geplaatst op
  • Thijs, diklip van me, wat heb je toch een bizarre smaak. Dit is wel de meest deerniswekkende viral die ik ooit heb gezien.
    Ik ga nu mijn polsen doorsnijden. Vaarwel wrede wereld, dit kan ik niet meer aan.

    geplaatst op
  • Weer heel sterk staaltje onvermogen van de merkenverbouwers van KPN.
    De verburgertrutting van het grafisch design.
    De vermusicallisering van de viral.
    Is de fusie tussen KPN en Joop van den Endemol toch nog realiteit geworden.

    geplaatst op
  • Ik krijg altijd uitslag van musicals, dus haakte ik nu al na een minuut af. Musical heeft niente nada niks te maken met de merkwaarden van Getronics. Flauwekul dus, en ook nog eens schaamteloos gekopieerd uit het buitenland.

    geplaatst op
  • @Bertil: je hebt inderdaad gelijk, ik was even vergeten door te klikken!

    geplaatst op
  • Gekopieerd of niet, de uitvoering is wel leuk gedaan.

    Maar het logo... Alstublieft zeg, het geld was allemaal opgegaan aan de musical zeker.

    geplaatst op
  • Via de site van Bert Brussen zag ik die flashmob actie, en ik vond het erg leuk! tsja, ik krijg niet meteen uitslag van het woord musical, al ben ik geen speciale fan.

    Bert is duidelijk niet gecharmeerd.

    Mij boeit het totaal niet of het al dan niet origineel was of zo, en dat het voor e.o.a. IT meuk is al helemaal niet (oud logo ? nieuw logo ,lekkerrr boeiiiuuu! ), ik word vrolijk van dit soort acties.

    slecht geluid of goed geluid...

    Jammer dat ik er niet bij was.

    geplaatst op
  • @Bert: En, gelukt, met je polsen? Heb je ergens een briefje achter gelaten? Mag ik je laptop?

    Ontopic: Ik vind het filmpje nog steeds leuk. Kan Mirck overigens wel volgen als hij zegt dat zo'n musical niet veel te maken heeft met de merkwaarden van Getronics. Vind het verder wel opvallend dat zoveel mensen het logo helemaal niks vinden.

    geplaatst op
  • Hmm, helaas: net misgelopen die musical. Utrecht Centraal is natuurlijk wel ideaal voor zo'n act. Begrijp ik nu goed dat het een 'dynamisch' logo is? Leuke kleurtjes, alleen had het font wel wat dikker gemogen.. ik krijg nog niet echt het 'logo'-gevoel. Misschien komt het omdat het logo slecht schaalbaar is. In 't klein zal ie het goed doen!

    geplaatst op
  • @Bert: als je dat van die polsen nou eens doet op Utrecht CS, gewoon even laten filmen en op internet laten zetten...dat zou pas een vette viral zijn!

    On topic: idee is erg goed, filmpje mwah, logo word ik niet warm van.

    geplaatst op
  • Note to self: polsen altijd in de lengte doorsnijden...

    geplaatst op
  • http://www.vue-royale.nl/index.php/site/comments/lastminutecom_maakt_theater/
    Goedkoop shoppen op de blogs.
    Getronics: boe!

    geplaatst op
  • @EJ: ah, dus naast Improv Everywhere, heeft ook Lastminute.com een dergelijk straatmusical ingezet. Thx voor de update!

    geplaatst op
  • Ik vind het nieuwe logo weinig bijzonders en origineel. Wel jammer want het logo was wel eens aan vernieuwing toe.

    geplaatst op
  • Dit zijn volgens mij de uitvinders van de internet-musical: http://www.prangstgrup.com/.
    Zie vooral de Library- en de Lecture-varianten.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.