PressZone 08: Kodak Zi6, HTC Touch HD, EA Games en T-Mobile G1

6 oktober 2008, 07:30

Als je ergens pers wilt hebben, moet je die gewoon uitnodigen. Klinkt simpel, is het ook. Afgelopen vrijdag vond PressZone ‘08 plaats in Haarlem, een gadget beurs (je) waar partijen als Jabra, Palm, EA Games, Kodak, Packard Bell en HTC journalisten (en bloggers) op de hoogte mochten brengen van de nieuwste snufjes. Ik ben even gaan loeren bij EA Games (leuk gesprek over dynamische game-advertising), bij Kodak (de Zi6 wordt het helemaal in pocketvideoland, denken ze bij Kodak) en bij HTC, waar directeur HTC Benelux Mark Moons de Touch HD (de “7e iPhone-killer”, 2x zo hoge schermresolutie, géén DVB-H) laat zien. Enne, oja: hieronder ook beelden van de G1 van T-Mobile, running on Google Android.

Rene van der Vlist van EA Games vertelt in de video over dynamische game-advertising. Die manier van adverteren bestaat natuurlijk al jaren, maar er gebeurt van alles. Interessant, die deal die EA heeft gesloten met Radio 538 voor het nieuwe spel FIFA ’09.

Ron de Haas van KODAK heeft nooit geleerd dat het niet geloofwaardig overkomt als je drie keer per minuut roept dat Kodak een heel goed en betrouwbaar gebruiksvriendelijk merk is. Maar de Zi6 (hier op Gizmodo), de HD-pocket videocamera van KODAK (een ‘uitstapje’, noemt De Haas het), dat zou zomaar eens een goede concurrent kunnen worden van de Flip en de pocketvideo van Creative. Uitbreidbaar met een SD-card, loopt op penlites, usb verbinding is aan boord. Volgend jaar op de markt.

Mark Moons, directeur HTC Benelux laat eigenhandig (zijn ze bij HTC van de promobabes afgestapt?) de HTC Touch HD zien, die in november op de Nederlandse markt komt. Wordt dit nu echt de iPhone killer? Moons denkt van wel. De iPhone wordt in ieder geval op schermresolutie verslagen door de Touch HD.

Marc Rutte van JouwMobiel.nl (zie: Frankwatching) scrollt even door de G1 van T-Mobile heen (gemaakt door HTC). Eigenlijk is het een heel lelijk ding. Maar het is een eerste aanzet. Rutte had het ding nog nooit in zijn handen gehad, we hebben dit dus niet geoefend…

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

12 Reacties

    WK

    Leuke filmpjes!

    Mmhmm.. die HTC Touch HD ziet er goed uit. Lekker basic uiterlijk, en een heerlijk groot scherm. Is er al informatie bekend over wat dit leuks allemaal gaat kosten?


    6 oktober 2008 om 12:52

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!