New York Times over internet trollen

New York Times over internet trollen

We schreven al eerder over het gevaar van anonieme rotte appels voor online communities. Iedere online community krijgt er vroeg of laat mee te maken: bezoekers die al dan niet bewust de sfeer verzieken door vervelende reacties te plaatsen. Ik noemde ze destijds rotte appels maar kenners noemen ze ook wel trollius dickwadius internetius maximus of kortweg een internet trol.

Maarten Lens-FitzGerald wees me vanmorgen op een interessant artikel over trollen in New York Times (via: BoingBoing). Het zeer uitgebreide artikel geeft veel voorbeelden en laat betrokkenen tips geven hoe om te gaan met trollen. De meest praktische is die van “Craigslist grieferJason Fortuny. Fortuny geeft aan dat volledig negeren al 90% van de problemen oplost. Als dat niet werkt, dan moet je het spel meespelen. Niet door in de aanval te gaan maar door er met een knipoog op te reageren.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Hmm niet echt iets nieuws, joost heeft hier vorig jaar een wordpress plugin voor geschreven: Cave your trolls . com waarbij je dus eenvoudig een comment kunt markeren, zodat deze alleen nog leesbaar is voor de trol.

    geplaatst op
  • @Roy: het is zeker niet nieuw (zie ook de link naar de eerdere berichten hierover op Marketingfacts), vond alleen het artikel in de NYT de moeite waard om ook hier te vermelden.

    Was trouwens even vergeten dat Henk van Ess en Joost de Valk hier vorige jaar een tool voor hadden geschreven (dank voor de link). Weet je ook in hoeverre het wordt gebruikt en of het werkt? Is het inmiddels ook voor andere platformen dan Wordpress beschikbaar?

    geplaatst op
  • Ik heb zelf geen last van trollen, maar de methode werkt wel. Ik weet dat er 2 mensen zijn geweest die wat slimmere bijdragen hebben geschreven op basis van IP informatie.

    Hoeveel mensen het gebruiken zou ik niet durven te zeggen, het staat volgens mij niet in de wordpress plugin repository

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.