“Ask not what the community can do for you, ask what you can do for the community”.
Dat was een van de lessen van Jeff Howe tijdens de SocialStrategyTalk van vrijdag 23 mei. Deze en andere lessen rondom het thema Crowdsourcing hebben we ter harte genomen. Daarom zal de volgende editie van SocialStrategyTalk in het teken staan van “luisteren naar communities”. We luisteren bij deze graag naar de Marketingfacts community om te bepalen wie we uitnodigen als keynote speaker op 4 september.
Welke spreker is in staat op SST II te inspireren en informeren over het luisteren naar communities?
Er is budget voor een goede spreker, dus voel je niet bezwaard om met celebrities te komen. Alle suggesties die op 16 juni in de replies staan zullen we op haalbaarheid en beschikbaarheid controleren. Vervolgens zal er een poll worden gehouden over de shortlist. Los van dat dit een kans is om een van jou persoonlijke goeroes naar Amsterdam te halen, is de beloning voor de winnende suggestie een plek bij het diner met de spreker en kun jij de introductie on-stage doen. Marketingfacts: Let me hear you!
Inschrijven voor SocialStrategyTalk II: Listening to Communities, kan via Meetup.com. Communities zijn steeds vaker maar met wisselend succes onderdeel van de strategie van organisaties. Een van de grote uitdagingen in dit domein is het tot stand brengen van een dialoog tussen community en organisatie. Elke dialoog begint met luisteren. Wat leeft er? Waar heeft men het over? Hoe inzicht te verkrijgen en hoe te reageren?
De spreker die op de ‘ouderwetse manier’ is uitgenodigd is Younghee Jung. Als antropologe voor Nokia reist zij de wereld over om onderzoek te doen naar hoe Nokia designs aan kan laten sluiten op lokale communities. Met het project Nokia Open Studio betrekt Nokia mensen uit locale communities bij het ontwerpen van nieuwe producten. Younghee zal spreken over de manier waarop
Voor de tweede spreker hebben we jullie nodig!