MarketingTribune en Marketingfacts gaan samen verder

MarketingTribune en Marketingfacts gaan samen verder

MarketingTribune en Marketingfacts gaan samen verderAchter de schermen waren Maarten Timmers Verhoeven, Don Akkermans en ondergetekende al vanaf eind vorig jaar druk bezig met de plannen en afgelopen week is het dan definitief rond gekomen. Lenthe Publishers (o.a. MarketingTribune) en Marketingfacts gaan een strategisch samenwerkingsverband aan waarbij de mogelijkheid tot overname is opgenomen.

Marketingfacts bestaat inmiddels 5 jaar en is toe aan een volgende stap. Ik heb altijd gezegd dat het succes van online voor een belangrijk deel offline ligt. Dat betekent dat je ook moet nadenken over mogelijkheden als print en events. Het Marketingfacts jaarboek en de cursussen zijn daar voorbeelden van maar de ambitie is om daarin verder te gaan. Daarvoor heb ik gezocht naar een sterke partner op gebied van b2b-publishing en denk die met Lenthe Publishers te hebben gevonden.

Naast Marketing Tribune en het eerder deze maand overgenomen Marketing Executive Center, zet Lenthe met deze samenwerking opnieuw een stap vooruit in de ontwikkeling van haar portfolio van marketinginformatie. Maarten en Don, ik zie uit naar de samenwerking!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 94 reacties op dit artikel

  • Een stap voorwaarts is vaak goed, ik hoop dat de keuze het beleid van MarketingFacts niet zal veranderen. De inhoud, de frequentie en de diepgang zijn voor mij het belangrijkste om hier terug te komen. (en uiteraard de vele manieren waarop je http://www.marketingfacts.nl tegenkomt.)

    geplaatst op
  • Super!!! Gefeliciteerd met deze mooie stap.

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd dan maar!

    geplaatst op
  • Congrats! Dit wordt het jaar van Marketingfacts brom ik u.

    Wanneer maak je bekend een eigen TV zender te starten en te bieden op de voetbalrechten? (en niet te vergeten een UMTS frequentie!) :-)

    geplaatst op
  • Haha, zelfs op dit tijdstip nog mensen wakker; dank voor de felicitaties!

    geplaatst op
  • @Gerben: nee hoor, formule blijft zoals die was; alleen nu met meer mogelijkheden richting print, events en redactionele ondersteuning. Omgekeerd zal marketingfacts een bijdrage kunnen leveren aan de online presence van MarketingTribune. Gaat een mooi koppel worden!

    geplaatst op
  • Daar hadden we natuurlijk eigenlijk vanavond op moeten proosten, maar je hebt het hotte news goed voor je gehouden! :o) GefeliciTaart!!!

    geplaatst op
  • gefeliciteerd!!

    geplaatst op
  • @Gerjanne: ik had het je nog willen vertellen ;-)

    geplaatst op
  • Marco, gefeliciteerd met deze stap. Op naar de volgende trede. Hoe schrijf je Upstream Publishing in het Chinees?

    geplaatst op
  • Leuk nieuws om de dag mee te beginnen! Van harte gefelicteerd met deze stap, Marco. Mooi om te zien dat de zaken waar je je mee bezig houdt allemaal succesvol zijn. Moet een lekker gevoel geven. Goed gedaan de afgelopen 5 jaar, en succes om deze lijn voort te zetten. Ben wel benieuwd wat er concreet zal gaan veranderen op Marketingfacts.

    geplaatst op
  • Recht zo die gaat!

    geplaatst op
  • Geweldig nieuws.. Goed bezig zeg ik... Goed bezig...

    geplaatst op
  • Nogmaals gefeliciteerd Marco!
    Mooi om te zien hoe je met de ontwikkeling van je bedrijf bezig bent.
    Succes!

    geplaatst op
  • Tribunefacts! Goed man. Nogmaals van harte.

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd en succes!

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd Marco, keep up the good work!

    geplaatst op
  • had eigenlijk verwacht dat marketingfacts een overname bod op yahoo zou aankondigen, maar dit is natuurlijk veel leuker! succes met de samenwerking...

    geplaatst op
  • Goeie actie, Marco! Marketingfacts wordt een steeds sterker medium in Marketingland. Gefeliciteerd met de samenwerking (en de toekomstige overname van Marketing Tribune ;-)).

    geplaatst op
  • Heel goed Marco. Gefeliciteerd. Ik ben benieuwd waar je avonturen in 2008 je brengen :-)

    geplaatst op
  • Congrats en en erg benieuwd naar alle leuke nieuwe dingen die dit zal gaan brengen. Respect ook voor je innoverende drive om toch iedere keer weer nieuwe dingen te ondernemen.

    geplaatst op
  • @marketingfacts: zolang je je passie en daarmee hart volgt en een vleugje rationaliteit toepast staan er nog veel leuke hoogtepunt op stapel. Benieuwd of je het marketingtribune publiek net zo enthousiast kunt maken. Geef je iig een hele goede kans :-) Succes gewenst!

    geplaatst op
  • Dat is leuk wakker worden, zo'n nieuwtje..:) Van harte gefeliciteerd Marco!

    geplaatst op
  • @marco gefeliciteerd, nu moet je wel harder gaan werken als je je aan de uitgevers CAO wil voldoen. Die is 36 uur per week

    geplaatst op
  • Aha. Betekent dat ook aggregatie, zodat ik nog maar één van de twee in de gaten hoef te houden? Of wordt het actueel op facts en achtergronden in tribune? Hoe dan ook: Gefeliciteerd! Altijd lekker om zo je potentieel eens flink uit te breiden. :-)

    geplaatst op
  • Petje af, mooie stap voorwaarts. Vertrouw erop dat ik hier over 2 jaar lees ´Marketingfacts neem Adfo Groep over´!

    geplaatst op
  • He Marco gefeliciteerd, super! Gaan we nu het jaarboek 2008 met 5.000 exemplaren verhogen ;-)

    geplaatst op
  • Ik heb keurig mijn mond gehouden. Nogmaals gefeliciteerd! Heel veel succes. Ik doe mee.

    geplaatst op
  • Marco, gefeliciteerd met deze volgende stap!

    geplaatst op
  • Namens een stille, maar toch trouwe lezer gefeliciteerd!

    geplaatst op
  • Nice, gefeliciteerd Marco! Omdat bloggers ook kritische zeikerds behoren te zijn:

    Ik moet wel zeggen dat ik liever bij MF dan voor MT blog, met hen heb ik totaal geen band. Kun je al iets uit de doeken doen over mogelijke samenwerkingsstappen waaruit MT moet afleiden of het overnemen van MF een goed idee is? Moeten we richting evenementen denken of juist meer in online; traffic uitwisselen of voor hen een community bouwen oid? :)

    En wat betekent deze (of de evt. volgende stap) voor het belang van Ilse, in sommige opzichten een concurrent van MT?

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd... mooi om te zien hoe ambitie samen komt.

    geplaatst op
  • Opvallend nieuws. Gefeliciteerd Marco! Het Marketingfacts imperium blijft zich maar uitbreiden. What's Next? ;-) Deze zin blijft een beetje vaag: "Waarbij de mogelijkheid tot overname is opgenomen", wie kan wie overnemen? MF! -> MT of andersom?

    Hoe gaat het eigenlijk met Marketingfacts Mobile, Jobs, M! Netwerk en MF! TV (zie dat die weer uit de tabs verdwenen is). Kun je daar wat over zeggen, succesjes melden, cijfers over verstrekken?

    geplaatst op
  • Hey Marco, van harte! Goed bezig..!

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd!

    Leuk om te zien dat een kleine weblog is uitgegroeid tot een groot media imperium

    geplaatst op
  • Ben benieuwd wanneer het eerst MF maandblad op de mat ligt ;)

    Gefeliciteerd.

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd met deze nieuwe stap en veel succes met de nieuwe samenwerking!

    geplaatst op
  • Ik zeg: goed bezig & gefeliciteerd! Wanneer volgt de beursgang?

    ;-)

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd! Een duidelijk compliment en bevestiging van het goede werk wat je in 5 jaar hebt gedaan, complimenten!

    Veel plezier en succes gewenst!

    geplaatst op
  • samen sterk blijft een goed motto

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd Marco, maar uiteraard Maarten en Don. Succes met deze nieuwe stap!

    geplaatst op
  • Mooie move. Felicitaties en veel succes!

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd en succes

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd, Marco. Het verschil tussen MF en MT wordt wel meteen duidelijk: acht uur nadat je het hier bekend hebt gemaakt lees ik nog steeds geen letter over de samenwerking bij MarketingTribune... Hup, aan de slag met die online presence! ;)

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd Marco! Een duidelijk compliment en bevestiging van het goede werk wat je in 5 jaar hebt verricht.

    Ik hoop wel dat Marketingfacts MF blijft, en niet veranderd in MarketingTribune na een complete overname.

    geplaatst op
  • Marco, van harte gefeliciteerd. Lijkt me een mooie stap om MarketingTribune online meer op de kaart te zetten en om Marketingfacts steeds meer offline 'smoel' te geven.

    Veel succes!

    geplaatst op
  • Van harte gefeliciteerd ! Erg goed nieuws. Lijkt me voldoeninggevend na 5 jaar knallen.

    Een mooie combi die mooie producten gaat voortbrengen lijkt me.

    Ben erg benieuwd naar jouw volgende stappen, China zal hierin niet geheel onbelangrijk zijn kan ik mij zo voorstellen.

    Succes en geniet van dit mooie moment !

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd Marco! Mooie stap. Quote 500 al in zicht? :-)

    @Jeroen Mirck: Of jouw reactie heeft geholpen weet ik niet, maar 't staat inmiddels ook bij MarketingTribune ;-)

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd Marco, klinkt als een goede stap voorwaarts weer! Dus Ilse Media en MarketingTribune nu ook automatische partners van elkaar door een gedeeld belang?

    geplaatst op
  • "Gee, Brain, what do you want to do tonight?" "The same thing we do every night, Pinky, Try to take over the world!" ;-)

    Van harte Marco met deze mooie stap naar een nog completer marketinginformatieplatform!

    geplaatst op
  • Hey Marco, na Twitter nu ook hier de felicitaties van mij hier. Lijkt mij inderdaad mooi : online uitgeven, offline uitgeven, (web) TV, vacatures vinden, online community met offline community via/met MEC : mmmm...ik denk : one stop shopping ?

    Als Lenthe nog borrels organiseert is het plaatje meer dan rond ;-D

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd: ben erg benieuwd wat eruit gaat komen!

    geplaatst op
  • mooi gedaan Marco, tot later.

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd. Binnenkort dus MF ook te lezen op dode boom? Een bedankje voor de redactie van vrijwilligers lijkt me hier ook wel op zijn plek.

    geplaatst op
  • Mooie combi ! Succes !

    geplaatst op
  • Een strategisch zeer sterke move van beide partijen. Gefeliciteerd!

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd!!!

    geplaatst op
  • Goed nieuws!! Slimme keuze, want beide erg sterke partijen. Ik lees MarketingTribune ook al lange tijd

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd Marco, veel succes!

    geplaatst op
  • Leuk nieuws om te lezen, Marco. Ik denk dat MF en MT een mooi koppel vormen: het grootste marketingblog en het grootste marketingvakblad van Nederland.

    geplaatst op
  • Van harte Marco! Mooie stappen maak je deze maand, Blogads verkocht, bezig met een nieuw kantoorpand, samenwerking met MarketingTribune... ben erg benieuwd wat de volgende stap zal zijn. Hoeveel volgen er nog deze maand? ;-)

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd Marco, goed om te zien dat je keuzes aan het maken bent. Overigens zie ik er, onder kopje nieuws, nog steeds niets over op de site van Lenthe Publishers. Maar ja, daarom gaan ze natuurlijk ook de samenwerking aan, zodat jij ze kunt opvoeden op dat gebied ;-).

    geplaatst op
  • Mooi nieuws ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen. Gefeliciteerd.

    geplaatst op
  • Van HARTE Marco!

    En nu ga je ons vast ook nog vertellen dat alle leden van MF.nl het eerste exemplaar gratis op de deurmat zien vallen :-)

    geplaatst op
  • Goed gedaan jochie ;-) zie ook je mail. Eerste rondje is voor jou, tot binnenkort

    geplaatst op
  • @Stephan sinds vanochtend 9.15u toch écht al op de Lenthe site... maar na een kleine aanpassing in het bericht inderdaad even niet meer te zien in het nieuwsoverzicht. We kunnen dus nog een hoop van MF! leren...

    geplaatst op
  • Marco, mooie berichten. Ik kan me de interesse van MT zeer goed voorstellen. De combinatie online-offline, ook in de nieuwsvoorziening, zal hiermee worden versterkt.

    groeten!

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd!! Erg mooie stap, ben benieuwd wat de samenwerking gaat opbrengen.

    geplaatst op
  • Marco, Gefeliciteerd met deze samenwerking!!

    geplaatst op
  • Mooie ontwikkeling, gefeliciteerd Marco! (en anderen die MF groot hebben helpen maken)

    Hopelijk verandert de samenwerking niets aan MarketingFacts als zelfstandig merk, want dat is wat mij betreft niet nodig! Behalve natuurlijk dat beide partijen elkaar goed kunnen versterken.

    geplaatst op
  • Congrats Marco!

    geplaatst op
  • Veel succes. Knap zoals je gedurfdondernemerschap met gedegen professionaliteit weet te combineren.

    geplaatst op
  • Hey, boeiend, zeg. Lenthe dat misschien/wellicht MF gaat overnemen. Waar HALEN ze het geld vandaan? Of gaat Lenthe soms naar de beurs, net als Ajax, haha.
    En MT wordt natuurlijk weer een weekblad, zoals vroeger. En dan heeft Adformatie weer een concurrent op de redactionele en vooral ook commerciele markt, na de opmerkelijke verdwijning van het weekblad Reclameweek (en wordt Adfo-zus TvM en passant geconfronteerd met een veel sterker geworden concurrent).
    Maar dan moet MT eerst zo impactvol worden offline als MF online ... Some way to go.
    Gefeliciteerd heren, slimme deal!

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd, hier worden we vast allemaal beter van :)

    geplaatst op
  • @MvO

    Mooie dagdroom, maar wekelijks worden we voorlopig niet en een hardcore reclameblad worden we ook niet. Wel een lenthefris tweewekelijks creatief en ondernemend vakblad over marketing, passend in de lange en eerbiedwaardige traditie van de titel. Eind maart vanaf nummer 6 volgt er een restyle van het magazine die weer voortkomt uit een herpositionering (die weer voortkomt uit een diepgravend telefonisch lezersonderzoek, jaja). We zitten in de laatste fase, dus houden het nog even spannend maar het gaat wat worden hoor. Een offline broertje met site en dagelijkse nieuwsbrief, MF meer dan waardig... geloof me (en abonneer je, dan ga je het meemaken ;-).

    @ Marco

    Biertje dan maar?

    geplaatst op
  • @Luuk Ros: had iemand het over een hardcore reclamevakblad dan? Niemand toch...
    Herpositioneer-ze.

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd, ook vanuit Zeeland!

    2008 is het jaar van de veranderingen, zo lijkt het :-)

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd, lijkt me een ideale uitgangspositie zo :)!

    geplaatst op
  • Allereerst van harte gefeliciteerd. Op Twitter konder we al lang iets voelen aankomen... :-)

    En enkele 'deeplinks' ter aanvulling:

    Marketing Tribune: Lenthe Publishers en Marketingfacts samen verder
    Lenthe: Lenthe Publishers en Marketingfacts gaan samen verder

    Meest opvallend verschil. Alleen bij MF (hier dus) mag je reageren...

    Anderen over deze 'deal':

    Hyped.nl: Marketingfacts.nl wellicht overgenomen; weblog wordt ook tijdschrift
    Dutch Comboys:
    Lenthe Publishers en MarketingFacts voortaan samen
    Emerce: Lenthe Publishers en Marketingfacts samen verder
    Adformatie: Samenwerking Lenthe en Marketingfacts

    Google Blogsearch, q=Lenthe Publishers en Marketingfacts
    Google Blogsearch, q=MarketingTribune en Marketingfacts

    Joost Geraets - OpenNieuws.nl

    Naar aanleiding van
    Lenthe bekijkt overname Marketingfacts.nl

    geplaatst op
  • Van harte gefeliciteerd met deze mooie samenwerking en veel succes met deze nieuwe fase van MF.

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd en veel succes Marco!

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd! Weer een bewijs dat er voor print nog veel mogelijkheden zijn!

    geplaatst op
  • Allereerst allemaal dank voor de felicitaties!

    @Doron: je hebt helemaal gelijk; marketingfacts is voor een belangrijkdeel ook wat het is dankzij de bloggers en de reageerders; de complimenten zijn zeker ook voor hen allen!

    @Ruben: denk vooral aan crossmediale mogelijkheden (voor Marketingfacts betekent dit ook mogelijkheden richting print en events).

    @Ruben: ilse media heeft nog steeds 25% van de aandelen; ik de rest; overname van de (deel) van de aandelen zal later definitief vorm moeten krijgen en is uiteraard afhankelijk hoe de samenwerking verloopt. Zie het als een officiele verloving ;-)

    @Paul: Lenthe heeft een optie op Marketingfacts

    @Paul: aan de spinoffs wordt achter de schermen hard gewerkt door Erik, jongens van Onstuimig en alle andere betrokkenen. Zal er binnenkort inderdaad eens een update van geven!

    @Allen: vind idee van gratis abonnement voor bloggers en gratis exemplaar voor alle leden wel een aardig idee ;-)

    @Jeroen: binnenkort hebben we hier interne competitie wie nu het eerst is met nieuws plaatsen; soort adfo vs tvm-competitie ;-)

    @Yuri: China zou best wel eens de eerst cross-mediale produktie kunnen zijn ;-)

    @Erik: Quote 500? Haha, in dat geval zou dit pandje geen probleem meer zijn ;-)

    geplaatst op
  • @JoG:
    Zie ook het telefonische interview met Maarten Timmers Verhoeven (directeur van Lenthe) op Molblog. En ook Webwereld, InCT, Marketinginnovatie.org, Marie-José Klaver, Admanager en Reclameweek schrijven over de strategische samenwerking/mogelijke toekomstige overname.

    geplaatst op
  • @Paul van Veenendaal: Dank je voor de aanvullingen. Webwereld stond er al bij. MolBlog had ik later wel al gelezen en heeft extra inhoud! De rest biedt geen toegevoegde waarde zie ik net. Behoudens eventuele reacties natuurlijk...

    geplaatst op
  • Marco proficiat met deze volgende mijlpaal! Ik ben erg benieuwd hoe de samenwerking vorm gaat krijgen en ik ga dit alles met net zoveel belangstelling volgen als ik in de afgelopen jaren al deed!

    geplaatst op
  • Klinkt als een goede verbetering. Van harte en veel succes.

    geplaatst op
  • Proficiat.

    Wel nog eventjes wat vraagjes:

    Wat veranderd er nu precies aan deze site ? blijft de url bestaan ?

    geplaatst op
  • Gr, d/t-fout gemaakt

    Wat verandert er nu precies aan deze site ?

    moet met een -t, had ik echter geschreven

    Wat is er nu precies veranderd aan deze site ?

    dan moest het een d...

    Moet ik dit nu honderd maal schrijven ?

    geplaatst op
  • Iets productievers gedaan dan het honderd maal schrijven...

    Een discussie begonnen op babl in verband met d/t-fouten.

    En een interactieve oefening online gebracht.

    Heeft iemand misschien ooit nog iets aan. Ik kan ze alvast zelf nog eens hermaken. :-)

    geplaatst op
  • Hallo Marco,

    Gefeliciteerd met deze mooie ontwikkeling!

    grt

    geplaatst op
  • Dag Marco,
    Alsnog gefeliciteerd!! Weet je al waar je over 5 jaar wilt staan met je onderneming(en)?

    geplaatst op
  • @Rene: thx! ik hoop in ieder geval dat het ons lukt om op korte termijn in dit kantoor in Arnhem te zitten ;-)

    geplaatst op
  • Hardstikke goed dus, die combi MF/MT, maar hoeveel netto-WINST zou MarketingFacts eigenlijk hebben gemaakt in 2007? Of behoor je zo'n vraag niet op zo'n heuglijk moment te stellen?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.