Invloed van de digitale revolutie in de fotografie

Invloed van de digitale revolutie in de fotografie

Omzetontwikkeling fotovakhandel ten opzichte van totale detailhandel

Otto Dekkers, student Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam, heeft de HBD Scriptieprijs 2007 gewonnen. Dekkers beschrijft in zijn scriptie (pdf) de invloed van de digitale revolutie in de fotografie op de overlevingskansen voor de Nederlandse fotovakhandel.

Dekkers concludeert in zijn scriptie dat de toekomst voor de gehele fotovakhandel er zorgelijk uitziet. Het aantal ondernemingen en winkels daalt, het marktaandeel daalt en de ontwikkeling blijft achter. Toch zijn er genoeg perspectieven voor individuele fotozaken. Voor de detailhandel als geheel geldt, dat deze verandert van een ‘productherverdeler’ naar ‘vraagvoorziener’: de behoefte van de consument staat steeds meer centraal. Voor ondernemers in de fotovakhandel die hier goed op inspelen zijn er zeker kansen. De factor ‘ondernemersvaardigheden’ is dus doorslaggevend. De ondernemer moet duidelijke keuzes maken als het gaat om assortiment en doelgroep. Een goede presentatie op internet, als aanvullend kanaal, is een must aldus Dekkers.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Geen schokkende en onverwachte conclusies, lijkt me.
    Komt er op neer dat je als ondernemer gewoon mee moet gaan met je tijd. :)

    Zo te zien wel een aardige scriptie om door te nemen. Zal er vanavond eens voor gaan zitten.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.