Amerikaanse onlinemediabestedingen nog steeds in de lift

Amerikaanse onlinemediabestedingen nog steeds in de lift

eMarketer heeft deze maand het rapport ‘US Advertising Spending’ gepubliceerd waarin huidige stand van zaken en ontwikkeling van online advertising in de VS is beschreven. De cijfers zijn vooral gebaseerd op het eerder gepubliceerde onderzoeksrapport van het Interactive Advertising Bureau (IAB) en PricewaterhouseCoopers (PwC).

Belangrijkste conclusie: de totale online mediabestedingen zullen dit jaar uitkomen op ruim 21 miljard dollar. De verwachtingen zijn dat dit bedrag in 2011 verdubbeld zal zijn. Daarmee komt het aandeel internet dit jaar op 7,4 procent van de totale mediabestedingen en zal dit toenemen tot 13,3 procent in 2011.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.