Word-of-mouth meest betrouwbare vorm van reclame

Word-of-mouth meest betrouwbare vorm van reclame

Word-of-mouth meest betrouwbare vorm van reclame

Adverteerders kunnen bedenken wat ze willen, word-of-mouth (mond-tot-mond) blijft de meest betrouwbare vorm van reclame. Dat blijkt uit een recent onderzoek van Nielsen waarvoor meer dan 26.000 mensen uit 47 landen zijn geinterviewd. Daarmee worden conclusies uit eerdere onderzoeken bevestigd.

Maar liefst 78 procent van de ondervraagden vertrouwd aanbevelingen van andere consumenten. Voor online aanbevelingen van andere consumenten ligt dit op 61 procent. Advertenties in kranten scoort met 63 procent iets beter.

Opmerkelijk is dat word-of-mouth vooral hoog scoort in Aziatische landen als Honk Kong (93% vertrouwd aanbevelingen van andere consumenten), Taiwan (91%), Indonesia (89%), India (87%) en Zuid Korea (87%). Europese landen als Hongarije (68%), Letland (68%), Litouwen (64%), Italie (64%) en Denemarken (62%) scoren daarentegen slecht.


Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Je was me net voor, werd al getipt naar dit onderzoek en wilde het gaan behandelen op mijn blog samen met dit stuk: http://www.readwriteweb.com/archives/recommendation_longtail.php

    Ga ik toch wel doen trouwens :)...

    geplaatst op
  • Niet voor niets hangt er in de friettent:
    "Bent u tevreden, vertel het anderen,
    Bent u ontevreden, vertel het ons"

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.