CBS koopt muzieksite Last.fm voor 280 miljoen dollar

30 mei 2007, 13:11

Ben de hele dag zo goed als offline maar dit bericht mag natuurlijk niet ontbreken op dit weblog (via Marie-Jose Klaver):

(…) Het sociale muzieknetwerk Last.fm is voor ruim 192 miljoen euro 280 miljoen dollar overgenomen door de Amerikaanse mediagigant CBS. Last.fm is een site waar gebruikers met dezelfde muzieksmaak elkaar kunnen ontmoeten. Aan de hand van de muziek die iemand op de pc beluistert verschijnen er soortgelijke nummers. Gebruikers kunnen op Last.fm ook hun eigen radiozender maken en muziekvideo’s bekijken. De site is vijf jaar geleden in Groot-Brittannië opgericht en telt ongeveer 15 miljoen 20 miljoen gebruikers. Voor CBS, de grootste eigenaar van radiozenders in de VS, is Last.fm een interessante aankoop omdat de site veel jonge muziekliefhebbers trekt. De site blijft onder de eigen naam bestaan. Ook het management team zal voorlopig niet veranderen. (…)

Inmiddels ook gelezen bij Bright en Emerce.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Laurens T

    Zo, mooi resultaat na 5 jaar!


    30 mei 2007 om 14:30
    JoniD

    Aardig rendementje op je investering denk ik ja 🙂


    30 mei 2007 om 14:45
    Henri van den Hoof

    Wel grappig om het bericht vandaag allereerst te zien echoën op Twitter en dat het daarna al snel werd opgepikt door de blogs. Toch wel leuk dat Twitter 😉


    30 mei 2007 om 14:55

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!