AOL start affiliate netwerk?

22 maart 2007, 15:26

In navolging van Google las ik zonet op Planet.nl dat AOL met haar onderdeel Advertising.com naar Nederland komt met een systeem voor betaling naar resultaat. Op Planet vertelt directeur Joost Hagesteijn, voorheen directeur van Yahoo Search Marketing, dat het momenteel gesprekken met zusterbedrijven voert over samenwerking en het binnen een maand de eerste klanten hoopt te verwelkomen.

Deze klanten kiezen dan voor het AdLearn systeem waarmee Advertising.com groot geworden is. Met dit systeem meet Advertising.com het resultaat van webreclame. Immers, na kijken (betaling per 1.000 views) volgt klikken (betaling per klik of CPC, zoals Google), maar Advertising.com gaat verder met betaling naar resultaat ofwel ‘cost per acquisition’ (CPA).

Een week geleden werd bekend dat het bod dat AOL op TradeDoubler heeft gedaan heeft ingetrokken. AOL heeft nu dus maar snel besloten het dan maar zelf op te zetten. Kortom, er zit veel concurrentie aan te komen voor de affiliate netwerken zoals Affiliates.nl, M4N en TradeDoubler

Barry Kampstra
Managing director bij Daisycon

Barry Kampstra is één van de drie oprichters van Daisycon. Daisycon is in Nederland actief op het gebied van Cost-per-Click, Cost-per-Lead en Cost-per-Sale online marketing. Met ruim 30.000 aangesloten publishers mag Daisycon zich met recht marktleider op het gebied van performance based online marketing noemen. Zie ook LinkedIn.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Stijn Kruijssen

    Gaat druk worden in Affiliateland op deze manier.. misschien tijd voor ons om eens iets te gaan doen met ons domein affiliatebedrijven.nl 😉


    22 maart 2007 om 15:33
    Vincent H

    Zozo, twee artikelen over affiliatemarketing op een dag! 🙂 Precies Stijn, zet de TV maar uit en ga aan de slag 😛


    22 maart 2007 om 15:37
    Kasper Katje

    Ik ben al benaderd door Joost Hagesteijn en wist er dus al van maar ook dit klinkt zeer veelbelovend en weer een stap extra in de goed richting.


    22 maart 2007 om 15:54
    Wouter

    Ook ik ben benaderd door Advertising.com. Maar ik ben altijd een beetje terughoudend als het om affiliate-marketing gaat.

    Als iemand ervaringen heeft bij dit bedrijf, dan hoor ik het graag!


    22 maart 2007 om 18:47
    Mohamed Abarkan

    Ik denk dat de markt met de komst van dergelijke grote partijen als Google en AOL zich verder zal professionaliseren. Dit zijn in de toekomst wellicht serieuze concurenten en niet partijen als Tradetracker, die een soap maken omtrend een kleine zaak.

    Ik ben i.i.g. benieuwd!


    26 maart 2007 om 18:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!