Beheer jij één van de 6 miljoen Nederlandse webpagina’s waarop de tekst “KLIK HIER” staat? Sluit jij de paringsdans met je bezoeker nog af met de gortdroge opdracht: klik hier? Dan kan je maar beter even doorlezen.
In je communicatie dien je daarom alles te doen om het je klant makkelijk en plezierig te maken. De eenvoudigste manier om hier vandaag nog wat aan te doen is naar de bestelknoppen op je site te kijken. Die knoppen dienen:
- opgebouwd te zijn met zo min mogelijk woorden;
- een werkwoord in zich te hebben (vriendelijk gebiedende wijs);
- en invulling te zijn van de zin: Ik wil...
Geloof me. Niemand komt naar je site met de vurige wens om eens fijn te klikken. ‘Klik hier’ is net zo onaantrekkelijk als de opdracht ‘Ga stofzuigen’, ‘Doe de afwas’ en ‘Luister nou’. Als je dat maar vaak genoeg zegt, komt zelfs de trouwste partner met de onvermijdelijke vraag: “Hou je nog van me?” Om vervolgens te vertrekken.
Als je nou niet wil dat jouw klanten ook vertrekken, vervang dan al die irritante ‘klik hier’ instructies door motiverende werkwoorden. Kom op. Doe er wat aan. Verhoog je omzet!
Leer meer geheimen over conversie op de Marketingfacts Cursus Conversietips op 15 februari aanstaande in Media Plaza!