SEMPO wil bestedingen SEM voor Europa in kaart brengen

18 januari 2007, 11:22

De SEMPO (Search Engine Marketing Professional Organization) is een wereldwijde organisatie die alle SEM partijen probeert te verenigen. Hun voornaamste doel is het promoten van de branche en het in kaart krijgen van de totale bestedingen die door bedrijven worden gedaan SEM. De SEMPO had al een groot ledenbestand in Europa maar tot dusver is er weinig mee gedaan.

Nu willen ze ook voor Europa gaan doen wat ze al een tijd voor Noord-Amerika doen. Ze roepen alle bedrijven in Europa die iets met Search Engine Marketing doen op een enquete in te vullen. Hiermee willen ze de Europese SEM markt in kaart brengen, dus wat wordt waaraan besteed en door wie. De oproep is bedoeld voor alle “qualified parties” zoals SEM bureaus, corporate webmasters, in-house marketing professionals, affiliate program marketeers, enz.

De enquete is in te vullen in het Engels, Frans, Duits, Italiaans en Spaans. In Q2 zullen de resultaten hiervan gepubliceerd worden.

Om het tot een succes te maken moeten er zoveel mogelijk partijen meedoen, dus bij deze de oproep.

André Scholten
Google Analytics, Tag Manager, SEO & Site Speed Specialist bij andrescholten.nl

Als zelfstandig specialist houd ik me bezig met Google Analytics, Site Speed en SEO. Heb je een probleem met de techniek, de organisatie of je kennis? Ik kan je helpen dit op de rails te krijgen. In de laatste jaren heb ik veel ervaring opgedaan met deze onderdelen bij diverse top 100 sites in Nederland. Of het nou gaat om het opzetten van een strategie of het wijzigen van een stukje javascript, laat het weten.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Karel Kolb

    Andre, leuk initiatief, zal de enquete zo invullen. Wat ik me afvroeg: wie horen er níet in het rijtje “qualified parties” thuis? Heb nl. het idee dat je alle partijen zo’n beetje noemt in je artikel.


    18 januari 2007 om 11:54
    André Scholten

    Die “qualified parties” is een qoute uit het artikel van de SEMPO. Wat zij er precies onder verstaan is niet duidelijk, maar ik vermoed dat ze alle professionele partijen bedoelen. Dus de partijen die kwalificeren voor het predikaat professioneel, al valt daar ook over te discussiëren natuurlijk.


    18 januari 2007 om 11:59
    media

    Da’s heel goed nieuws André! Heb je ook al inzicht in welke cijfers ze straks precies gaan opleveren?


    18 januari 2007 om 12:59
    André Scholten

    In feite zouden we dezelfde rapportages kunnen krijgen als ze nu ook voor Amerika publiceren. Het grote voorbeeld wat mij heel interessant lijkt voor Europa zijn hun “The State of Search Engine Marketing 200x” onderzoeken.

    Daaruit komen bijvoorbeeld de volgende getallen naar voren: de groei (daling) van de SEM investeringen, verhouding Organic versus Advertising, groei van de gemiddelde ROI (loopt die in lijn met de inflatie), voorspellingen qua groei, populariteit van betaalde advertentie mogelijkheden (Adwords, MSN, …).


    18 januari 2007 om 13:10
    media

    Ah, okay! Ik was benieuwd of uit de vragenlijst duidelijk werd of we straks (eindelijk) een schatting kunnen maken van de bestedingen aan Google Adwords (per land).


    18 januari 2007 om 13:12

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!