Zylom.nl website van het jaar 2006

Zylom.nl website van het jaar 2006
, ING Groep
@evr

Ik kon er gisteravond door uitlopen van afspraken helaas niet bij zijn, maar in Hotel Arena vond de prijsuitreiking van website van het jaar plaats.

De overall top 3 is dit jaar:

  1. Zylom.nl
  2. Kaartenhuis.nl
  3. Google.nl

De gamesite Zylom maakte vorige maand nog bekend een record van 2 miljoen unieke bezoekers te hebben gehad en werd daarnaast tweede in de Technology Fast 50.

De uitslag binnen de verschillende categorieen is als volgt:
Auto en verkeer
131,6 %anwb.nl
218,7 %9292ov.nl
314,2 %routenet.nl
410,3 %ns.nl
59,2 %autoweek.nl
64,4 %autotrader.nl
73.5 %vananaarbeter.nl
83.4 %autotrack.nl
93.1 %routemobiel.nl
101.4 %autotelegraaf.nl
E-commerce en veilingsites
140.2 %marktplaats.nl
219,0 %bol.com
312.7 %ebay.nl
48.1 %wehkamp.nl
56.7 %kieskeurig.nl
66.2 %speurders.nl
73,0 %neck.nl
81.9 %vergelijk.nl
91.1 %kelkoo.nl
101.1 %kijkshop.nl
Entertainment en lifestyle
155.9 %kaartenhuis.nl
211.3 %radio538.nl
36.6 %libelle.nl
45.7 %omroep.nl
55.1 %staatsloterij.nl
65.1 %vara.nl
74.5 %vrouwonline.nl
82.5 %sbs.nl
92.3 %rtl.nl
100.9 %talpa.tv
Financiële producten en diensten
145.6 %rabobank.nl
224,0 %postbank.nl
311.3 %belastingdienst.nl
49.9 %abnamro.nl
52.6 %fortisbank.nl
62.4 %snsbank.nl
71.9 %ingbank.nl
81.2 %alex.nl
90.7 %interpolis.nl
100.5 %spaarbeleg.nl
Sport en spel
154.4 %zylom.nl
211.2 %spele.nl
37.9 %spelletjes.nl
46.2 %funnygames.nl
54.7 %spelpunt.nl
64.5 %vi.nl
74,0 %sport.nl
83.9 %knvb.nl
92.1 %telesport.nl
101.1 %voetbal.nl
Fast Moving Consumer Goods
120,6 %ah.nl
213.3 %kruidvat.nl
312.4 %hema.nl
411,5 %superdeboer.nl
510,1 %airmiles.nl
67.6 %aldi.nl
76.8 %heineken.nl
86.6 %lidl.nl
96.4 %makro.nl
106,0 %c1000.nl
Reizen en recreatie
124.7 %weekendjeweg.nl
214.6 %d-reizen.nl
312.5 %centerparcs.nl
410.4 %klm.nl
59.2 %inpakkenenwegwezen.nl
68.5 %schiphol.nl
78.4 %sunweb.nl
86.8 %vrijuit.nl
94.4 %kras.nl
100.5 %vakantiereiswijzer.nl
Huis & tuin
132.4 %ikea.nl
224.5 %intratuin.nl
319.9 %funda.nl
46.5 %praxis.nl
53.8 %eneco.nl
63.6 %karwei.nl
73.1 %essent.nl
82.8 %kwantum.nl
91.9 %nuon.nl
101.5 %dimo.nl
Blogs en Communities
127.3 %hyves.nl
220.7 %geenstijl.nl
315.3 %sugababes.nl
411.4 %habbo.nl
59.6 %tweakers.net
64.5 %cu2.nl
74.3 %fok.nl
83.1 %flabber.nl
92.5 %marketingfacts.nl
101.3 %sargasso.nl
ISP's en Portals
167.8 %google.nl
212.3 %startpagina.nl
35.8 %planet.nl
45.2 %home.nl
52.8 %hetnet.nl
61.7 %tiscali.nl
71.7 %chello.nl
81.2 %ilse.nl
91.1 %casema.nl
100.4 %lycos.nl
Internet en Telecom
126.3 %hotmail.nl
220,0 %kpn.com
317.3 %msn.nl
48.5 %orange.nl
58.4 %vodafone.nl
68.2 %t-mobile.nl
74.9 %tele2.nl
83.3 %hi.nl
92.5 %ebuddy.com
100.6 %jamba.nl
Nieuws en informatie
131.1 %nu.nl
212.2 %wikipedia.org
310.8 %geenstijl.nl
49.5 %detelefoongids.nl
59.5 %nos.nl
68.3 %ad.nl
75.4 %telegraaf.nl
85.1 %volkskrant.nl
94.9 %goudengids.nl
103.2 %nrc.nl
Onderwijs, overheid en non-profit
125.3 %kennisnet.nl
219.1 %schoolbank.nl
313.1 %digid.nl
410.2 %ib-groep.nl
58.3 %overheid.nl
66.6 %toeslagen.nl
75,0 %svb.nl
84.9 %belastingdienst.nl
93.9 %rug.nl
103.6 %uva.nl
Gezondheid
124.6 %gezondheidsplein.nl
210.8 %dokterdokter.nl
310.5 %zilverenkruis.nl
410.3 %gezondheidsnet.nl
510.1 %achmea.nl
69.6 %ziekenhuis.nl
78.8 %menzis.nl
88.5 %unive.nl
95,0 %consumed.nl
101.7 %vitaminstore.nl
Zoals je ziet was Marketingfacts zelf ook genomineerd in de categorie Blogs en Communities, maar tegen de bezoekersaantallen van partijen als Hyves, GeenStijl e.d. kunnen we natuurlijk niet op;-) Alle winnaars hartelijk gefeliciteerd!
Overigens werden er dit jaar 345.597 stemmen uitgebracht, veel minder dan de 628.000 stemmen tijdens de verkiezing vorig jaar. Worden we een beetje moe van al die verkiezingen?

Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 11 reacties op dit artikel

  • Eigenlijk geen echt grote verrassingen (muz van kaartenhuis.nl misschien). Hyves is een terechte winnaar in de categorie blogs & communities (ze moeten wel wat aan de performance doen anders ben ik na een paar dagen weer weg :-).

    Erik, weet jij wat nu de exactie procedure is geweest hoe men tot deze uitslag is gekomen?

    geplaatst op
  • Nou, ik vond de overall winnaar eigenlijk wel een verrassing. Toch een heel specifieke site waarvan ik niet verwacht had dat het zo populair zou zijn.
    (Oftewel, ik heb iets gemist).

    De uitreiking was overigens goed verzorgd en druk bezocht. Helaas geen gratis drank. Dus als verliezer hou je het dan kort als je toch verder geen bekenden ziet.

    Het zou wel fijn zijn als ze een verkiezing weten te verzinnen waar niet puur de getalsmatige overmacht de doorslag geeft. Dan leggen de kleine, maar mogelijk zeer vernieuwende of bijzondere, sites het snel af tegen de sites die de massa bedienen.

    geplaatst op
  • Zylom is toch wel één van de succesnummers van dit jaar geweest Steeph; ze zijn begin dit jaar voor 21 miljoen euro verkocht aan RealNetworks.

    Ben het overigens met je eens dat de getalsmatige overmacht een grote rol speelde (zo niet de belangrijkste) bij het tot stand komen van deze lijst. Van mij mogen ze de lijst omdraaien. Dan hebben we een mooie tweede plaats na Sargasso ;-)

    geplaatst op
  • Dat zeg ik, ik heb duidelijk iets gemist mbt Zylom. Maar goed, ik kan niet alles bijhouden.
    Wat ik wel opvallend vond was dat bij de uitreiking van de prijs aan zylom.nl twee mannen stonden.
    En dat voor een site die helemaal draait om het aanbieden van spelletjes aan de doelgroep vrouwen....

    En van mij mogen jullie ook best eerste worden hoor. Lees jullie met veel genoegen (en professionele belangstelling)

    geplaatst op
  • @ Marco / Erik: ik ben nou eens ook echt benieuwd hoe men tot deze uitslag is gekomen. Wat ligt hier nou aan de grondslag is dit echt inhoudelijk beoordeeld met een expert review en het stemmen van consumenten of wint degene het grootste emailbestand die zijn of haar lezers aanzet tot stemmen?

    geplaatst op
  • @Martin: De voorselectie heeft plaatsgevonden door een paar communicatiebureau's naar ik begreep. Kriteria als navigatie, gebruikersvriendelijkheid en volume speelden daarbij een rol (geen flauw idee hoe wij door die selectie gekomen zijn).
    Daarna was het puur een open stemming. Veel sites hebben in ieder geval melding gemaakt van de verkiezing door een logo (tijdelijk) op de homepage te plaatsen. Zo ook Hyves.
    Sommige zijn zover gegaan dat ze inderdaad hun klanten gemaild hebben.

    Dat geeft dus de betrekkelijkheid van deze uitslag aan.

    geplaatst op
  • Ik kan er echt niet bij dat zylom.nl gewonnen heeft.

    Wat is daar nu, zonder de opbrengts van de verkoop, nu speciaal aan....

    geplaatst op
  • Paul, dat moeten we waarschijnlijk aan de vrouwen vragen. Want dat is de doelgroep.

    geplaatst op
  • @Martin/Marco: zoals Steeph ook al aangeeft is e.e.a. via nominaties en daarna publieksstemmen tot stand gekomen.

    Op de website van het jaar (deeplink niet mogelijk) is te lezen dat De nominaties tot stand zijn gekomen in samenwerking met de commissie Evolve 2.0 onderdeel van de VEA en samengesteld op basis van de volgende criteria: Bereik op basis van ondermeer de STIR, gebruikersvriendelijkheid, toegankelijkheid, innovatief, experience. Op de nominaties kon vervolgens door publiek worden gestemd.

    @Steeph: Je mag Zylom dan gemist hebben, ik had de artikelen over Zylom hier wel zien langskomen, maar had eerlijk gezegd ook niet ingeschat dat zij website van het jaar zouden worden.

    geplaatst op
  • @ Erik. Dank voor je uitleg. Deze commissie was mij nog onbekend. Weet je ook of de deelnemende partijen of winnaars een kopie van deze beoordeling krijgen. Dat zou wel waardevol zijn dan weet je ook waarom je het wel of net niet bent geworden.

    geplaatst op
  • In de UK werd Zylom gekozen als populairste website van het jaar. Die verkiezing werd overigens georganiseerd door "ons eigen" Metrixlab.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.