Vrijwel iedere website die dagelijks nieuws of andersoortige informatie op de website plaatst maakt gebruik van RSS. Ondanks het feit dat er op het gebied van gebruikersgemak voor de eindgebruiker nog een lange weg te gaan is, zijn er steeds meer nieuwe toepassingen te vinden.
Om haar bezoekers een extra dienst aan te bieden besloot Vakantiediscounter om een Branded RSS applicatie te laten ontwikkelen. De vakantieplanner. Een simpele applicatie (download via de website of hier) waar de gebruiker op de hoogte wordt gehouden van nieuwe aanbiedingen. Naast “superdiscounts” en een “top 10” heeft de gebruiker de mogelijkheid om via het instellingenmenu zelf een bestemming toe te voegen. Gepersonaliseerd. Het succes was groter dan verwacht. De resultaten geven aan dat als je RSS op de juiste manier inzet er een ROI te berekenen is waar alle partijen vrolijk van worden. Wat cijfers……
Een paar leuke feitjes, na 3 maanden online
Omzet aantal geboekte en verkochte reizen via de applicatie€ 30.000,-
Aantal downloads1822
ROI+/-
€15,- per download
Statistieken
Om de Vakantiediscounter op de hoogte te houden van het succes van de applicatie levert de fabrikant InfoCaster een statistieken pagina met daarbij een aantal interessante gegevens.
New Users Today: 12
New Users Yesterday: 25
New Users Last 7 Days: 99
New Users Last 14 Days: 215
Users In DB: 1822
Active Unique Users Today: 300
Active Unique Users Yesterday: 454
Active Unique Users Last 7 Days: 635
Active Unique Users Last 14 Days: 774
De vakantiediscounter applicatie is een voorbeeld van een leuke spin-off op het gebied van RSS. Vakanties 2.0. What do you think?