BusinessWeek heeft deze maand een interessant dossier over Second Life. Naast 9 tips voor bedrijven, geeft het een overzicht van bedrijven die hun eerste stappen hebben gezet in Second Life en verwijst het naar een 4-tal populaire developers in Second Life (via: Steve Rubel).
Second Life is in korte tijd enorm populair geworden en het zal dan ook niemand verbazen dat het aantal inwoners van Second Life in afgelopen jaar met 995% is toegenomen. Second Life telt op dit moment 1,2 miljoen inwoners waarvan 57% man en 43% vrouw. De gemiddelde leeftijd is 32 jaar en de meeste inwoners (45,3%) zijn afkomstig uit de VS gevolgd door UK (10,1%) en Canada (4,4%). In oktober 2006 werd maar liefst 9 miljoen dollar omgezet in Second Life. Deze cijfers zijn afkomstig van Linden Lab, de makers van Second Life.
Wellicht het meest interessante deel van het dossier is de slide show over de concurrentie van Second Life. In de slide show aandacht voor MMOG’s als Worlds.com (1994), Active Worlds (1995), Ultima Online (1997), Whyville (1999), Habbo Hotel (2000), CyWorld (2001), Sims Online (2002) en There (2003). Iemand enig idee waarom Second Life zoveel meer aandacht krijgt dan deze al veel langer bestaande platformen?