Eccky lanceert drie nieuwe in-game partners: H&M, Postbank en Efteling

Eccky lanceert drie nieuwe in-game partners: H&M, Postbank en Efteling

Eccky lanceert drie nieuwe in-game partners: H&M, Postbank en EftelingDeze zomer maakte Media Republic bekend dat het de marketing-strategie voor haar virtuele MSN-kindje Eccky ging wijzigen. Vandaag maakte het bekend dat Eccky drie nieuwe in-game partners lanceert (H&M, Postbank en Efteling) en Eccky als spel is opgenomen in het aanbod van FunnyGames.nl, één van de meest populaire gameportals onder jongeren. Daarnaast is Eccky, zoals eerder aangekondigd, per 1 september gratis geworden.

Eccky wordt per 1 september gratis aangeboden
Het maken van een Eccky kostte tot nu toe 1,50 euro. Het betaalde model had als belangrijk nadeel dat veel potentiële spelers afhaakten op het moment van betaling. Na de commerciële lancering in maart is de interesse van adverteerders echter dermate groot gebleken dat Media Republic een voor de gebruiker gratis product op de markt brengt. Een groter bereik komt weer ten goede aan de bestaande en nieuwe adverteerders. Het mes snijdt dus aan twee kanten.

Het betaalde model zorgde tevens voor een vrij complex registratieproces. Dit onderdeel is verbeterd. Bovendien kunnen in de nieuwe release Eccky ouders elkaar – in de vorm van een eigen avatar in Eccky-stijl - in de game ontmoeten.

Eccky verwacht ‘Babyboom’ via FunnyGames.nl
Vanaf vandaag is Eccky als spel opgenomen in het aanbod van FunnyGames.nl (Tibaco Internet Media) dat met een bereik van 300.000 unieke bezoekers per dag één van de meest populaire gameportels is onder jongeren. Eccky is een relatief complex spel vergeleken met veel andere games op de portal. Nu Eccky gratis is valt een belangrijke drempel weg en wordt het interessant om te zien hoe dit soort type games worden opgepakt door de bezoekers van FunnyGames.nl. Gedurende twee weken kunnen de bezoekers rekenen op een welkomstcadeau van 150 credits en wordt bekeken of en zo ja hoe Eccky aanslaat bij het publiek van FunnyGames.nl.

Eccky lanceert virtuele H&M winkel
De bestaande Eccky kledingwinkel krijgt concurrentie. Direct ernaast is vandaag een H&M filiaal geopend. Hierbinnen is de actuele H&M Divided collectie beschikbaar voor alle Eccky’s. Bovendien kunnen alle Eccky ouders de eigen avatar ook nog eens aankleden met H&M items. H&M voegt hiermee unieke actuele content toe in het hart van het Eccky concept: het personaliseren. De samenwerking met H&M is niet nieuw. In de maanden Juli en Augustus zijn via de H&M Divided filialen 7.500 ‘H&M edition’ Eccky schoolagenda’s verspreid. De samenwerking wordt nu uitgebreid met aanwezigheid in de game zelf.

Een Eccky op je Postbankpas
Vanaf vandaag is het voor alle Eccky gebruikers ook mogelijk om met een Postbankpas hun virtuele producten af te rekenen. Dit levert een voordeel op van 1 credit per aanschaf. Terwijl de gebruiker in de virtuele omgeving op deze manier afrekent wordt de eigen persoonlijke Eccky op de pas getoond. Heel realistisch want via http://www.postbank.nl kan deze pas ook daadwerkelijk in het echt gemaakt en besteld worden voor de helft van de normale prijs. Ook is er een speciale Eccky Gallery toegevoegd aan het aanbod van Mijn Postbankpas afbeeldingen waaruit gekozen kan worden.

Efteling lanceert branded game in Eccky
Vanaf vorige week biedt de Efteling binnen de Eccky omgeving al een Efteling-branded game aan. Het is de veertiende mini-game binnen Eccky. Spelers maken iedere maand kans om speciaal Eccky arrangement voor de hele familie te winnen. Dit kan door nummer één in de ranking te staan die wordt bijgehouden op de actiewebsite. Eccky spelers kunnen dit arrangement ook direct boeken.

De resultaten van de eerste in-game adverteerders in Eccky bevestigen de kracht van in-game advertising. Klikratio’s zijn minimaal 10%. Eccky heeft meer dan 300.000 geregistreerde gebruikers met de leeftijdsverdeling: 27% (8-13), 51% (14-18), 22% (19+). Andere in-game partners zijn Telfort, PlayStation, GoGo Tours, TED en OHRA.

Bron:
Persbericht Media Republic


Geplaatst in

Delen



Er zijn 14 reacties op dit artikel

  • "Eccky heeft meer dan 300.000 geregistreerde gebruikers met de leeftijdsverdeling: 27% (8-13), 51% (14-18), 22% (19+). Andere in-game partners zijn Telfort, PlayStation, GoGo Tours, TED en OHRA"

    Moet dat wellicht zijn " sedert de introductie in november 2004" 300.000 geregistreerde gebruikers?

    geplaatst op
  • Ja natuurlijk sinds de introductie; er wordt verder toch niets genoemd over een andere periode.

    Maar aangezien dit je enige opmerking is, begrijp ik dat je standpunt langzamerhand aan het veranderen is en dat je diep in je hart eigenlijk een Eccky-fan bent ;-)

    geplaatst op
  • De 300.000+ geregistreerde gebruikers zijn opgebouwd in 10 maanden, sinds 26 oktober 2005, de dag van de beta lancering. 200.000 daarvan zijn afkomstig van de periode na de commerciele lancering op 1 maart 2006, dus in de afgelopen 6 maanden.

    geplaatst op
  • Ok Peter, zeg 200.000 in 6 maanden. Ruim 30.000 per maand, hoeveel daarvan zijn door de CONSUMENT betaald?

    Marco, ik was al een Eccky fan maar kritisch over het marketing opportunisme van Mediarepublic zoals je weet. Misschien is dit wel het lot van Eccky, prostituerend tussen textielreailers, banken en pretparken, nadat het character al genomen was door verzekeraars en chipsfabrikanten.

    geplaatst op
  • Beste Albert, blij dat je zo begaan bent met kinderprostitutie. Ben je al lid van Childright?

    Wat is, in algemene zin, marketingopportunisme? & wat is daar nu precies zo laakbaar aan? Graag eens andere voorbeelden dan Eccky.

    antoinette

    geplaatst op
  • Ant: marketingopoortunisme= in de trein stappen zonder te weten waar je eigenlijk naar toe wil. Gratis, betaald, marketingtool of gewoon een leuke game. Ik hoop niet dat je de satire over prostitutie in mijn reactie niet al te serieus neemt?

    geplaatst op
  • Is het iemand anders ook opgevallen dat het allemaal klanten van Lost Boys zijn. Waneer zou "het" nou eens gebeuren http://www.lbicon.com/investor/price.asp .

    geplaatst op
  • Naar mijn beste weten zijn PlayStation, GoGo Tours, Ohra, H&M, PepsiCo (Doritos) geen klanten van Lost Boys. Postbank en Efteling inderdaad wel. Acquisitie doen wij zelfstandig en in samenwerking met mediabureaus die ervaring hebben in de jongerenmarkt.

    geplaatst op
  • H&M en Doritos zeker wel (heb er zelf nog op gewerkt ex-Inpact en LB) en ik had het over de nieuwe klanten ;)
    http://www.ebase.nl/bedrijf/Inpact/68
    http://www.ebase.nl/bedrijf/Lost.Boys/15

    geplaatst op
  • Point taken! Heb zelf ook 5 jaar bij LB gewerkt tot eind 2004 dus zou het best mogen weten, ook al zijn die partijen later aan de klantenlijst toegevoegd. ;-)

    geplaatst op
  • Peter hoe zit het nou met mijn vraag?: "Ok Peter, zeg 200.000 in 6 maanden. Ruim 30.000 per maand, hoeveel daarvan zijn door de CONSUMENT betaald? "

    geplaatst op
  • @ Peter
    30.000 gebruikers met een CTR van 10% = 3.000 clicks per maand.
    Geschatte waarde: 50 cent per click x 3.000 = 1.500 Euro per maand.

    De ontwikkelingskosten komen dan natuurlijk wel voor rekening van Eccky.

    Klopt dit een beetje?

    geplaatst op
  • @Peter ik weet dat je de email-alert met reacties ontvangt, ga eens in op de vragen?

    geplaatst op
  • Hi heren,
    Ik had geen email alert aanstaan Albert dus ik weet niet hoe jij dat zo zeker weet. Maar om terug te komen op jouw vraag waarmee jij jouw analyse van Eccky kan finaliseren: grofweg de helft van alle geboren Eccky's is/was direct betaald, de andere helft indirect, via een zak Doritos.

    Wat betreft de berekening van onze (potentiele) advertentie-inkomsten mist er een belangrijke factor wanneer je het over clicks hebt: het aantal clicks of location visits binnen de Eccky wereld per unieke gebruiker en per Eccky. Die zijn aanzienlijk. Afhankelijk van de wensen van de adverteerder hoeft een click trouwens niet direct naar buiten te leiden maar wordt de boodschap geintegreerd in het spel, zoals de PSP zich opent binnen het spel, een aanbod van content toont en men daarna door kan gaan naar http://www.yourpsp.com. Conversies op deze manier zijn erg goed. Daarnaast zijn er nog de pageviews op de website met alle profielen van de Eccky gebruikers.

    Als er nog vragen zijn hoor ik die graag. Ben ook benieuwd naar waar jullie nog de grootste winst zien voor Eccky.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.