• E-mail
    wordt gesponsord door

Interactive Marketing Channels to Watch in 2006

Interactive Marketing Channels to Watch in 2006

Interactive Marketing Channels to Watch in 2006

iMedia Connection heeft een aantal cijfers op een rijtje gezet waaruit blijkt dat e-mail marketing veruit het meest populaire instrument is onder interactieve marketeers. Maar liefst 93 procent van de ondervraagden maakt op dit moment gebruik van e-mail marketing (zie figuur).

Samen met zoekmachine marketing behoort e-mail marketing tot de bewezen instrumenten. Behavioral en contextual advertising zijn instrumenten die de moeite waard zijn om te onderzoeken terwijl weblogs en RSS zich nog in de experimentele fase bevinden. Dit laatste geldt overigens ook voor mobile marketing en advergaming (of in-game advertsing).

De meeste cijfers uit het artikel zijn afkomstig uit het rapport ‘Interactive Marketing Channels to Watch in 2006’ dat eerder dit jaar werd gepubliceerd door Forrester Research. Leden van Marketingfacts kunnen het rapport hier als pdf-document downloaden.


Delen

0
0


Er zijn 10 reacties op dit artikel

  • Neem aan dat het hier vooral gaat om emailmarketing op eigen bestanden? Heb zelf sterk de indruk dat met name de externe bestanden steeds minder effectief worden (openingsrates blijven dalen en daarmee de respons). Natuurlijk zijn er altijd nog externe goudmijntjes te vinden maar emailmarketing is vooral effectief volgens mij door een rechtstreekse relatie tussen ontvanger en verzender.

    geplaatst op
  • Die verminderde effectiviteit is ook logisch David want hoeveel mensen willen nu een lening voorgeschoteld krijgen door Veronica bijv.? De relatie tussen verzender, boodschap en ontvanger zijn vaak ver te zoeken bij het extern laten beheren van je bestanden.

    geplaatst op
  • Volgens mij kun je deze cijfers niet generaliseren naar Nederland.

    Deze percentages gelden voor een panel van mensen die Forrester kan enqueteren voor dit soort onderzoek. De meeste panelleden zijn Amerikanen. Uit deze resultaten krijg je de indruk dat de markt voor Search en Mail niet veel groei meer zal vertonen. Iedereen doet het immers al.

    Het rapport dat is bijgevoegd is interessant als het gaat om weerstanden tegen investeren in de overige vormen. De voornaamste weerstand is het ontbreken van internal support. Op management niveau vindt men al die interactieve methoden nog niet duidelijk. Daarom komt er geen budget voor. In Nederland zie ik dat nog vaak voor Search en Mail.
    Wat is de beste manier om senior management te overtuigen? Heeft iemand voorbeelden hoe dat is aangepakt?

    geplaatst op
  • @marco; Samen met zoekmachine marketing behoort e-mail marketing tot de bewezen instrumenten.

    Volgens mij zeggen de percentages van het IAB (zie artikel vandaag) juist anders. Gezien de lage percentages vermeld in het stukje of lees ik het verkeerd?

    geplaatst op
  • Reinout heeft een punt. In Nederland gaat dit kwartaal 36M naar search en 34M naar Banners. IAB en Forrester zijn misschien niet helemaal te vergelijken. Hoewel het bericht van Forrester niet over budgetten, maar over activiteiten. Het geeft echter wel te denken.

    Verder vraag ik me af waar ik de banners kan plaatsen in het Forrester schema? Als je het mij vraagt staan ze er niet tussen:)

    geplaatst op
  • Het IAB-bericht en het Forrester-onderzoek zijn inderdaad niet met elkaar te vergelijken. In het eerste zijn de bestedingen per instrument gerapporteerd waarbij de opmerking dat er nog steeds partijen zijn (denk bijv. aan Google) die geen cijfers aanleveren en daardoor het plaatje niet compleet is. Forrester heeft interactieve marketeers gevraagd welke instrumenten ze gebruiken; er is niet gevraagd naar de bestedingen.

    Daniel, banners staan er wel degelijk in maar zijn opgesplitst in behavioral en contextual advertising en rich media display ads. Ze zijn inderdaad wel vergeten de traditionele display ads (zeg maar de ouderwetse banners) mee te nemen.

    geplaatst op
  • En dan nemen we de prijs per eenheid van een bepaald instrument ook nog niet mee, 1 email is over het algemeen goedkoper dan 1 bannerclick etc.

    geplaatst op
  • Ik zou overigens iedereen willen aanraden om de cijfers uit dit soort rapporten (of dit nu IAB of Forrester is), niet als absolute waarheid te beschouwen. Interessanter is om cijfers uit dezelfde onderzoeken (bijv. IAB vorig jaar vs IAB dit jaar) te vergelijken en beoordelen op trends.

    Want wie naast IAB en Forrester bijv. ook de recente MarketingSherpa Ecommerce Benchmark Data legt, zal zien dat daar weer andere getallen uitkomen.

    geplaatst op
  • In Amerika laten verschillende onderzoeken zien dat de marketeer liever investeert in de linkerkant (Search Engine Advertising) van Google dan aan de rechterkant (Search Engine Advertising). Howel het channel Seach blijft, is de aanpak (binnen F500) wezenlijk anders. Zou interessant zijn geweest indien dit onderscheid ook nog zou zijn terug te zien...

    geplaatst op
  • Paul, ik neem aan dat je bedoelt Organic Search aan de linkerkant? Verder blijkt juist dat de budgetverdeling tussen Organic Search (11% budget) en Search Engine Advertising (89% budget) helemaal scheef ligt en omgekeerd is aan jou bewering. Welke bron gebruik jij?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.