Ad Scheduling nieuwste toevoeging aan AdWords

Ad Scheduling nieuwste toevoeging aan AdWords
,

Kijk, eindelijk weer een handige toevoeging aan AdWords. Veel adverteerders schenen hier al meerdere malen om gevraagd te hebben, en nu is het er dan ook: de mogelijkheid om Ad Scheduling toe te voegen aan je advertenties.

Het nieuwe systeem laat adverteerders de mogelijkheid toe om op specifieke momenten de maximale biedprijs automatisch aan te passen aan het tijdstip. Dit wordt ook wel ‘dayparting’ genoemd. Deze functionaliteit was tot voor kort alleen mogelijk als je gebruik maakte van geavanceerde Bidmanagement tools waar alleen de professionele zoekmachine marketing bureau’s gebruik van maken.

De adverteerder kan met dayparting ervoor kiezen om bijvoorbeeld overdag de biedingen hoog in te zetten, om ze vervolgens na 1800 te laten zakken. Of zelfs nog specifieker: je kunt je advertentie zichtbaar maken op dinsdag tussen 1500 en 1800u. De minimale tijdseenheid is 15 minuten per week.

Zo kun je op momenten wanneer je weet dat de conversie laag is er voor kiezen je advertenties niet te tonen. Het systeem is gisterenavond live gegaan, en heet in de Nederlandse versie van Google advertentieplanning. Je vindt de optie terug onder campagne instellingen.

Lees hier hoe je het moet instellen


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 9 reacties op dit artikel

  • Kijk, dat is nog eens een goede toevoeging. Dit maakt het voor kleine jongens, zoals ik, tenminste ook mogelijk gerichter te werk te gaan.

    geplaatst op
  • handige toevoeging waar je zeker je voordeel mee kan doen. Dat wordt de komende weken druk uitproberen

    geplaatst op
  • Ric, weet je ook hoe je in Adwords kan zien op welk tijdstip een klik is gerealiseerd of kliks per uurdeel. Dat maakt het makkelijker om Dayparting in te zetten.

    geplaatst op
  • Ha, dat was bij mij ook de eerste vraag die een klant stelde. Maar dat, als het er is, heb ik nog niet ontdekt. De oplossing, unieke URL's en de boel meten met een eigen statistiek programma.

    geplaatst op
  • gewoon integreren met Google Analytics?.. dan kan je het mooi bijhouden :)

    geplaatst op
  • Toch interessant dat ze het nu pas doen, Overture heeft het al heel lang. Het lijkt me dat google hier veel geld mee kan mislopen aangezien adverteerders hun bereik beperken. Is dit een knieval van google?

    geplaatst op
  • Ik verbaas me er nog steeds over dat Google de brug tussen AdWords en AdSesnse nog steeds niet gemaakt heeft. Google zou de centen veel meer binnenshuis kunnen houden naar mijn idee door de verdiende inkomsten van AdSense in AdWords moeten kunnen besteden. De drempel om geld in AdWords te stoppen is voor veel mensen (die geld verdienen met adverteren, maar zelf ook adverteren) naar mijn idee op deze manier lager dan dat ze vanaf hun eigen rekening geld moeten overschrijven.

    geplaatst op
  • mmm... ik denk dat er veel meer mensen zijn die alleen AdSense hebben, dan beide. En als ik kijk wat een AdSense campagne oplevert in relatie tot wat AdWords kosten, dan denk ik niet dat de koppeling echt boeiend is.

    geplaatst op
  • @Ric,

    Inmiddels gevonden hoe je in Adwords kliks per uurdeel kan zien:

    In Adwords ga naar:
    > Rapporten
    > Nu een rapport maken »
    > Kies voor "Soort Rapport": Prestaties per Campagne
    > Kies voor "Weergeven": Per uur (op datum) of Per uur (ongeacht de datum)

    Helaas zit bij de kolomopties geen conversies/succespercentages optie

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.