Gelezen in de Telegraaf? ”Jaarlijks gaan er miljoenen belasting-euro’s naar campagnes die de burger iets willen ‘leren’, ‘bewust maken’ of ‘laten veranderen’, maar op de keper beschouwd is het effect ervan beperkt, zo meldt de Telegraaf op de voorpagina afgelopen vrijdag.
“Alles is politiek,” hoor je steeds vaker. Ook marketing moet eraan geloven: marketeers zullen eraan moeten wennen dat álles politiek is. In deel 1 zagen we dat het niet draait om de mening van mensen, maar om de waarden erachter. In deel 2 bespreken we de Tesla-case: hoe maatschappelijke drijfveren de praktijk sturen.
Lees deel 1 hierWat mensen willen (intentie) en wat ze doen (gedrag), blijft ook voor AI lastig te voorspellen. Het is daarom extra belangrijk om zowel intentie als gedrag te meten en te begrijpen.
Brand purpose was jarenlang één van de lievelingsthema's van marketeers. Maar steeds meer marketeers vragen zich af of purpose daadwerkelijk doet wat het belooft – of dat het vooral een feelgood-label is dat je over je marketing strategie plakt.
Populair
Uitgelicht door redactie
Vacatures
Uitdagingen in online marketing, data en content. Welke vacatures passen bij jou?
Sales & Marketing Manager
Bouw mee aan het succes van Strong Viking en Styrekx! Ben je opzoek naar een nieuwe uitdaging op het gebied van Sales en Marketing? Dan zijn wij opzoek naar jou?
Sales & Marketing Manager
Ervaren Database Marketeer (24-36 uur)
Ben jij op zoek naar en afwisselende, uitdagende en zelfstandige functie binnen een groeiende organisatie waarin je de ruimte krijgt om jezelf te blijven ontwikkelen? Kom dan ons team versterken!
Ervaren Database Marketeer (24-36 uur)
Hoofdredacteur Twinkle
Je staat aan het roer van het meest gelezen e-commerce platform van Nederland. Jouw keuzes bepalen welke trends de spotlight krijgen, welke inspiratie ondernemers vinden in hun struggles, en welke innovaties de markt gaan veranderen.
Hoofdredacteur Twinkle
We are family

Het Nederlandse kennisplatform over innovatie in marketing.